۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۹۴۷۸۵
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزشی «محرم، آسیب‌ها و فرصت‌ها» ویژه مبلغان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری کارگاه آموزشی «محرم، آسیب‌ها و فرصت‌ها» با حضور 400 نفر از روحانیان، مداحان و مبلغان دینی در تبریز خبر داد.
کارگاه آموزشي

حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، کارگاه آموزشی « محرم، آسیب‌ها و فرصت‌ها» با حضور 400 نفر از روحانیان، مداحان و مبلغان دینی در تبریز برگزار شد.


وی با بیان این‌که محور اصلی مباحث طرح شده در این کارگاه آموزشی جریان‌های موسوم به تشیع لندنی و تحلیل فرقه جعلی شیرازی بوده است، خاطرنشان کرد: به‌گونه ای برنامه‌ریزی شده تا محور اصلی سخنرانی وعاظ و مبلغان اعزامی در ماه محرم در جهت تقویت جبهه مقاومت اسلامی باشد.


حجت الاسلام اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مبلغات استان خبر داد و گفت: 148 نفر از بانوان مبلغ سنتی در تبریز طی یک دوره آموزشی کوتاه مدت در کلاس درس اساتید حوزوی با موضوعات مقتل‌شناسی، مخاطب‌شناسی، سیره شناسی ائمه اطهار و تاریخ اسلام شرکت کردند.


معاون فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که نهایت تلاش مبلغان اعزامی در ماه محرم ترویج سیره و شیوه عزاداری اهل بیت علیهم السلام خواهد بود، تصریح کرد: باید از بزرگان جریان شیرازی که مروج قمه‌زنی در نقاط مختلف کشور هستند، پرسید که آیا خود حاضر به شکافتن فرق خود در ماه محرم هستید؟ که قطعا این چنین نیست.


وی با تأکید بر این‌که حوزه های علمیه باید در بحث آموزش به رسالت خطیر خود عمل کنند، افزود: متأسفانه فردی که تنها مدرک تحصیلی پنجم نهضت سوادآموزی را داشته، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کتاب خود دریافت مجوز کرده است، با این وضعیت کار برای مقابله با خرافه‌گری و جریان‌های معاند بسیار سخت است.


حجت الاسلام اسکندری با بیان این‌که طرح شناسایی و ساماندهی مبلغان دینی از سال 86 شروع شده است، اظهار داشت: در استان حدود 1400 نفر مبلغ دینی شناسایی شده است که به صورت مبلغ سنتی، حوزوی و دارای تحصیلات دانشگاهی در این زمینه فعالیت دارند.


معاون فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تلاش داریم مبلغان اعزامی در ماه محرم نسبت به دوری از خرافه گری ها و بدعت های نابجایی که در مراسم های مذهبی وارد شده، روشنگری کنند. در فرهنگ سازی عزاداری صحیح باید از فتاوا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی الگوپذیری کنیم./935/303/ب2

ارسال نظرات