۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۹۴۴۴۱
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

رژیم آل سعود به تمام معنا ضداسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این‌که حکمرانی لیاقت و شایستگی می‌خواهد، گفت: رژیم آل سعود چرا باید در کشورهای اسلامی حاکم باشند، وهابیت و آل سعود هیچ کمالی ندارند و رژیمی را تشکیل داده‌اند که به تمام معنا ضداسلامی است.
حجت الاسلام قرائتي برگزاري دوره ضمن خدمت ويژه فرهنگيان استان چهارمحال و بختياري با حضور حجت الاسلام قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور ظهر امروز در دومین روز از ضبط برنامه درس‌هایی از قرآن در مصلای دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به این‌که حکمرانی لیاقت و شایستگی می‌خواهد، خاطرنشان کرد: رژیم آل سعود چرا باید در کشورهای اسلامی حاکم باشند، چه کسی به آن‌ها گفته است که باید صاحب حکومت باشند؛ وهابیت و آل سعود هیچ کمالی ندارند و رژیمی را تشکیل داده‌اند که به تمام معنا ضداسلام است.

 

باید با روشنگری اسلام واقعی را به جهان معرفی کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با اشاره به این‌که ای کاش نام اسلام بر روی آل خلیفه و آل سعود نبود، عنوان کرد: امروزه باید روشنگری کنیم و اسلام واقعی را همان‌طوری که پیامبر اکرم(ص) فرموده است به دنیا معرفی کنیم.

 

وی با بیان این‌که پیامبر اسلام(ص) رحمة‌للعالمین است، تصریح کرد: عصمت پیامبر کامل است و تمام اعضای ایشان مبری از گناه هستند، اصطلاح خاتم‌النبیین در قرآن برای ایشان آمده که در مورد هیچ پیامبری خداوند این توصیفات را بیان نکرده است.

 

کمک به مستضعفان یکی از دغدغه‌های خداوند است

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به دغدغه‌های خداوند که در قرآن کریم به آن‌ها اشاره شده است، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید که عده‌ای از شما بروید و مجتهد شوید.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به دغدغه‌های پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرمایند که من برای شما نگرانم که پس از من به دنبال هوا و هوس بروید.

 

نباید دین خود را از شاعر و عارف بگیریم

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: نباید دین خود را از شاعر و عارف بگیریم، ما باید دین خود را از قرآن و پیامبر بگیریم، متأسفانه امروزه بدعت‌ها در دین زیاد شده است و هر کسی به سلیقه خود چیزی را به احکام اضافه می‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که پیامبر در ادامه تأکید می‌کنند که من می‌روم اما می‌دانم که در دین انحرافاتی ایجاد می‌شود، ابراز کرد: رسول خدا اشاره کردند که من نگرانم که لقمه‌های شما حرام شود و عده‌ای عالم شوند که نیت آن‌ها دین نیست.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه گفت: هر شخصی که کاری را انجام می‌دهد در واقع با خدا معامله می‌کند، خداوند نیازی به عبادت شدن ندارد و در حالی که او می‌خواهد ما بنده او شویم.

 

سختی‌ها موجب رشد انسان می‌شود

وی با بیان این‌که نباید مشکلی برای ما بوجود می‌آمد، کل هستی را زیر سؤال ببریم، ابراز کرد: باید در مقابل سختی‌ها صبور باشیم چراکه سختی‌ها موجب رشد انسان می‌شود؛ یک موضوع را باید در مجموع ببینیم چراکه در این صورت است که به حکمت خداوند پی می‌بریم.

 

این مسؤول با اشاره به این‌که هر انسانی راه و روشی دارد، اظهار کرد: انتخاب راه از سوی خود انسان درست نیست چرا که خود آدمی بارها مرتکب اشتباه می‌شود، راه دیگران را نیز رفتن درست نیست به این دلیل که دیگران هم دچار اشتباه می‌شوند پس در نهایت کسی سعادتمند است که راه خالق خود را در پیش بگیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان گفت: افراد دنیاگرا به نیمی از خواسته‌های دنیایی خود دست یافته و آخرت خود را تباه می‌کنند، در حالی که افراد آخرت‌گرا علاوه بر این‌که آخرت خود را تضمین می‌کنند از دنیا نیز بهره کافی را می‌برند./955/202/ب2

ارسال نظرات