۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۹۴۲۵۶
اندیشمند شیعه مصر:

آل‎سعود خاندانی افراطی و تندرو است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اندیشمندان و محققان تاریخ مذاهب اسلامی در مصر خاطرنشان کرد که آل‎سعود به علت سوء مدیریت، صلاحیت اداره حج را ندارد.
علي ابوالخير از انديشمندان مصر

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، علی ابوالخیر، از اندیشمندان و محققان تاریخ مذاهب اسلامی در مصر، در گفت‎وگو با شبکه المیادین، حج را بر خلاف نماز و روزه، یک عمل عبادی خواند و گفت: حج از ارکان مهم اسلام است و موجب اجتماع امت اسلامی و وحدت آنان می‎شود.


وی آل‎سعود را همان وهابیان تندرو و افراطی دانست و افزود: متاسفانه اداره موسم حج به دست وهابیان افتاده است. آنان با فتواهای افراطی و ناصحیح خود به مقابله با دیگران برخواسته‎اند بنابراین باید اداره حج را از دست آنان خارج کرد و به امت اسلامی سپرد.


ابوالخیر تصریح کرد: هر ساله تعداد چشمگیری از حاجیان در طول مراسم حج جان خود را از دست می‎دهند ولی هیچ کس واکنش و یا اقدام موثری انجام نمی‎دهد. آل‎سعود به  علت سوء مدیریت، صلاحیت اداره حج را ندارد.


این استاد محقق تاریخ مذاهب اسلامی از تبلیغات جریان تکفیری‎ها در مراسم حج انتقاد کرد و گفت: آل‎سعود در اولین مرحله اقدامات خودسرانه و خارج از اصول مدیریتی حج کتاب‎هایی را در راستای گسترش افکار جریان‎های تکفیری‎ها بین حاجیان توزیع می‎کرد.


وی افزود: تخریب آثار تاریخی و اسلامی در مکه و مدینه مانند خانه حضرت خدیجه همسر رسول اعظم (ع)، نابودی خندق، قطع درختانی که رسول اکرم (ص) در احد کاشته بود، مرحله دوم اقدامات آل‎سعود جنایتکار است.


ابوالخیر با اشاره به نابودی آثار اسلامی و تاریخی در کشورهای منطقه از سوی داعش و آل‎سعود خاطرنشان کرد: وهابی‎ها معتقد هستند که هرگونه آثار اسلامی و تاریخی مظهر کفر است که باید هر چه زودتر از بین برود. 


وی ادامه داد: وهابی‎ها با پشتوانه آل‎سعود حتی فتوای تخریب حرم‎های ائمه (ع)،حضرت زینب (ع) و آتش زدن کنیسه و معبدها را داده است. این فتواها چگونه با اسلام اصیل برابری می‎کند؟


استاد محقق تاریخ مذاهب اسلامی تاکید کرد که وهابی‎ها، تکفیری‎ها و آل‎سعود با دادن فتواهای بی اساس و غیر انسانی خود زمینه حضور مستکبران و مستعمرانی مانند آمریکا را در کشورهای اسلامی فراهم می‎کند./994/ب933/د

ارسال نظرات