۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۹۴۲۱۴

فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه

خبرگزاری رسا ـ فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه از سوی ستاد برگزاری بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.
فراخوان چهاردهمين دوره جشنواره کتاب و رسانه

 

به گزارش خبرگزاری  رسا، فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه از سوی ستاد برگزاری بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

 

شمارگان کتاب و زمانی که صرف مطالعه می‌شود از جمله شاخص‌های توسعه انسانی، فرهنگی و اجتماعی هر جامعه محسوب می­‌شود. بدیهی است در این میان، رسانه‌ها با ایفای نقش‌­های اطلاع‌رسانی، تحلیلی و تبیینی خود در حوزه­‌های مربوط به «کتاب و نشر» می‌توانند گامی مؤثر برای ارتقای کمیت و کیفیت این شاخص­‌ها بردارند. به بیان دیگر انتظار می‌رود رسانه‌ها با انتشار خبر، گفت‌وگو، گزارش، یادداشت و نقد در زمینه‌­های مرتبط با کتاب و نشر، از یک سو سبب جلب علاقه و توجه بیشتر مخاطبان خود به مطالعه شوند و از سوی دیگر با فراهم آوردن بستری برای طرح نقاط قوت و ضعف صنعت نشر کشور زمینه‌ساز رونق این صنعت گردند.

 

ستاد برگزاری بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران «چهاردهمین جشنواره کتاب و رسانه» را با هدف توجه بیشتر به کارکردهای رسانه در حوزه کتاب برگزار خواهد کرد و در این جشنواره با بهره‌گیری از دانش و تجربه فعالان خبره دو حوزه رسانه و کتاب، آثار رسانه‌ای انتشار یافته در حوزه کتاب و نشر بررسی خواهد شد.

 

ارزیابی عملکرد رسانه‌ها در حوزه کتاب و نشر، معرفی آثار برتر رسانه‌ای در حوزه کتاب و نشر، ترویج و کمک به رشد کیفی و کمی آثار رسانه‌ای در حوزه کتاب و نشر، جلب توجه بیشتر اهالی کتاب و نشر به ضرورت برقراری رابطه با رسانه‌ها و ایجاد فضای نقد درون رسانه‌ای در زمینه کتاب و نشر از اهداف برگزاری این جشنواره معرفی شده است.

  

دبیرخانه چهاردهمین جشنواره کتاب و رسانه به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی،کوچه خواجه نصیر، شماره 2، سرای اهل قلم، طبقه سوم، روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب است./998/د102/ق 

منبع: مؤسسه خانه کتاب

ارسال نظرات