۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۹۴۰۲۱
هنیه:

سازش با رژیم صهیونیستی چیزی جز سرگردانی و خسران ندارد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که غزه برای مشارکت در نبرد قدس آمادگی کامل دارد و افزود: با وجود فشار، محاصره و دسیسه های مختلف، هرگز برای مشارکت در نبرد قدس سستی به خرج نمی دهیم.
هنيه

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه نایب رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در خطبه های امروز جمعه شهر غزه تصریح کرد که تجربه نوار غزه در سه جنگ پیشین و نیز پایداری و ایثاری که در این جنگ ها از خود نشان داد، ذخیره ای راهبردی برای کرانه باختری، قدس، مسجد الاقصی و تمام فلسطین به شمار می رود.

 
این رهبر برجسته فلسطینی با اعلام اینکه انتفاضه سوم در کرانه باختری از جمله قدس آغاز شده است، ابراز داشت: توهماتی که در ذهن برخی ها در مورد تصمیم حماس برای تشکیل یک کشور کوچک در نوار غزه و جدایی از کرانه باختری وجود دارد، باید از بین برود. ما یک ملت مشترک با یک نبرد مشترک هستیم. غزه پیشگام دفاع از سرزمین، اسرای فلسطینی و محل اسرا و معراج پیامبر (مسجد الاقصی) است.

 

هنیه در ادامه انتفاضه ای را که فرزندان ملت فلسطین علیه اشغالگران آغاز کرده اند، تبریک گرفت و خواستار تقویت روحیه مقاومت گردید و ابراز داشت: باید تمامی ابزارهای حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری و دیگر اراضی فلسطینی فراهم آید.

 

این رهبر برجسته فلسطینی خواستار حمایت از انتفاضه در برابر هر گونه تلاش برای متوقف کردن آن شد و گفت که باید در برابر هر گونه دسیسه ای که برای بازگرداندن انتفاضه به نقطه صفر صورت می گیرد، ایستاد.

 

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس ابراز داشت: ما بیست سال سازش و مذاکره را تجربه کردیم و دیدیم که نتیجه آن چیزی جز سردرگمی، خسران و درگیری داخلی نیست. باید انتفاضه عمق و شدت بیشتری به خود بگیرد و تا رسیدن به مرحله آزادسازی، شعله این خیزش مردمی در سینه های زنان و مردان این سرزمین زنده نگاه داشته شود. درخواست ما از امت عربی و اسلامی این است که نبرد قدس و مسجد الاقصی را از یاد نبرند. مسلمانان و عرب ها باید در مقابل استعمارگران صهیونیست بایستند و از مسئولیت خود در این خصوص شانه خالی نکنند.

 

نخست وزیر پیشین فلسطین در ادامه بر آمادگی جنبش متبوعش برای تقویت وحدت ملی و حمایت از ملت فلسطین در سنگر مقاومت و انتفاضه تاکید کرد و از جنبش فتح و تمامی گروه های فلسطینی خواست تا ضمن تقویت وحدت، به اصول ملی و مقاومت پایبند باشند.

 

هنیه در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: ما به دنبال یک سازمان آزادیبخش واقعی هستیم که راه آزادسازی، انتفاضه و مقاومت را پیش گیرد و در درون خود نمایندگان تمام ملت فلسطین را جای دهد./982/ب103/د

ارسال نظرات