۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۹۳۸۵۵

حکیم مبارزه با تروریسم را مقدس خواند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به نقش مرجعیت در مبارزه با جریان‎های تروریستی خاطرنشان کرد که جنگ با تروریسم، یک جنگ مقدس است.
حجت الاسلام سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز در بیست و نهمین همایش مبلغان که در نجف اشرف برگزار شد، این کشور را وطن امام علی (ع) و امام حسین (ع) دانست و گفت: خداوند بر ما منت نهاده که در عراق زندگی کنیم و ان شاء الله پرچم امام مهدی (عج) را در این کشور برپا خواهیم کرد.


وی بر ضرورت شناخت جایگاه و اهمیت تاریخی و جغرافیایی عراق تاکید کرد و خاطرنشان ساخت که این کشور نقش محوری و اساسی در طول تاریخ و سیاسیت داشته که نشان دهنده اهمیت و جایگاه عراق است.


حجت الاسلام حکیم مبارزه با تروریسم را جنگ عقیده دانست و گفت: جریان‎های تکفیری درپی هدف قرار دادن عقیده و افکار مردم این کشور هستند. جنگ امروز، یک جنگ مقدس است زیرا امروز ما به عنوان یک ملت به فتوای مرجعیت وارد عرصه نبرد با تروریسم شده‎ایم.


وی امت اسلامی را در برابر فتنه و نفاق بزرگ دانست و تصریح کرد: مراجع نعمتی الهی هستند که مردم جهان نیز به ارزش آنان را به خوبی فهمیده‎اند. مراجع معادلات دنیا را به هم ریخته‎اند و نگاه جهان را به خود جلب کرده‎اند.


رییس مجلس اعلای اسلامی عراق به مساله مهاجرت جوانان به کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: ما نسبت به جوانان مسؤول هستیم و باید به آنان احترام گذاشته و مشکلاتشان را حل کنیم.


وی جهان را مانند یک روستای کوچک توصیف کرد و گفت: در این جهان تکنولوژیم به اندازه پیشرفت کرده که جهان را به یک روستا تبدیل ساخته است. جوانان در این جهان یکی از ابزار مهم و قدرتمند برای تغییر افکار و عقاید باطل هستند./994/ب902/د

ارسال نظرات