۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۹۳۴۹۱
وزیر خارجه کویت:

شورای همکای خلیج فارس آماده گفت‌و‌گو با ایران است

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه کویت از آمادگی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای گفت‌و‌گو با ایران درباره مسایل مختلف منطقه خبر داد.
صباح خالد الحمد الصباح، وزير خارجه کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صباح خالد الحمد الصباح، وزیر خارجه کویت امروز در نشست خبری مشترک با «فرانک والتر اشتاین‎مایر» همتای آلمانی خود در کویت گفت: ما آماده گفت‌و‌گو با ایران هستیم و کشورهای شورای همکاری همیشه تاکید دارند که قواعدی برای همکاری با کشور همسایه ایران وجود دارد و امیدواریم که این گفت‌وگو را برای امنیت منطقه آغاز کنیم.

 

الصباح درباره تحولات منطقه‎ای و بین‎المللی تصریح کرد: دیدگاه‎های من با اشتاین‌مایر درباره مسایل مختلف منطقه از جمله بحران سوریه و اوضاع انسانی مشترک است.

 

وی افزود: دو طرف همچنین درباره اوضاع امنیتی و سیاسی عراق، ضروت حمایت از فرآیند سیاسی و تحقق منافع ملی به عنوان یک ضرورت برای بازگشت امنیت به منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

 

وزیر خارجه کویت همچنین درباره تحولات اخیر فلسطین گفت: بار دیگر بر ضرورت اجرای قوانین بین المللی و تحقق صلح و برپایی دولت فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شریف تاکید می‌کنیم.

 

وی گفت: حملات هوایی روسیه در سوریه مواضع معارضان در این کشور را هدف قرار می‌دهد، روسیه عملیات زمینی در سوریه انجام نداده و نخواهد داد.

 

فرانک والتر اشتاین مایر تصریح کرد: حضور روسیه در سوریه کمکی به حل مشکل این کشور نمی‌کند.

 

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد باید از خلال گفت‌وگو با ترکیه به توافقی درباره آوارگان سوری رسید./994/ب102/د

ارسال نظرات