۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۹۳۲۱۶
امام جمعه پلدختر تأکید کرد؛

عزاداری محرم با هدف ترویج اسلام و احکام الهی برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پلدختر با بیان این که عاشورا فرصت مناسبی برای شناخت فلسفه محرم است، گفت: عزاداری محرم باید با هدف ترویج اسلام و احکام الهی برگزار شود.
محرم حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری امام جمعه پلدختر، صبح امروز در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی این شهرستان گفت: عزاداری محرم با هدف ترویج اسلام و احکام الهی برگزار شود.

 

وی با بیان این که برای بشریت دروس متعدد و ارزشمندی تبیین کرده است، افزود: در واقعه عاشورا به عنوان یک مکتب دروس ارزشمندی تبیین شده است.

 

حجت الاسلام سوری با تأکید بر این که عزاداری های امام حسین(ع) باید صادقانه و خالصانه باشد، عنوان داشت: این عزاداری باید با هدف ترویج اسلام و احکام الهی برگزار شود.

 

وی تصریح کرد: با برگزاری مراسم عزاداری به دور از مسائل دنیوی و رقابت های کاذب، باید بیشترین بهره برداری از عاشورا و دانشگاه محرم برده شود.

 

نماز ظهر عاشورا اساس حرکت و قیام امام حسین(ع) است

امام جمعه پلدختر نماز ظهر عاشورا را یاد آور آخرین نماز اباعبدالله الحسین(ع) بیان کرد و اظهار داشت: اقامه نماز ظهر عاشورا اساس حرکت و قیام امام حسین(ع) است.

 

وی با بیان این که نماز ظهر عاشورا از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: هنگام نماز ظهر عاشورا و همزمان با بانگ اذان مسؤولان هیأت‌های مذهبی باید برای اقامه آن همکاری لازم را داشته باشند.

 

حجت الاسلام سوری با بیان این که حقیقت فلسفه برگزاری آیین های محرم یاد آور و درس آموزی از پیام عاشورا است، گفت: عاشورا فرصت مناسبی برای شناخت فلسفه محرم است.

 

وی با تأکید بر این که هیأت های مذهبی از مراسم عزاداری حسینی به عنوان جناح های سیاسی استفاده ابزاری نکنند، عنوان کرد: هیأت ها باید از بدعت ها و انحراف ها که مهم ترین خطرات پیش روی هیأت های مذهبی هستند، خودداری کنند.

 

امام جمعه پلدختر بیان داشت: در ماه محرم برنامه های مناسب با فلسفه و اهداف قیام عاشورا اجرا شود، اغراض و امیال شخصی و سیاسی با آن آمیخته نشود.

 

وی با بیان این که عاشورا، چراغ هدایتی است که هرگز خاموش نمی شود، افزود: عزاداری های حسینی باید با معرفت و شناخت همراه باشد.

 

حجت الاسلام سوری اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر را از جمله اهداف قیام عاشورا بیان کرد و عنوان داشت: با همکاری و هماهنگی در این زمینه باید فرهنگ سازی شود.

 

وی تصریح کرد: مبلغان و روحانیان برای جهت دادن به مسائل مذهبی و دینی در هیأت های مذهبی حضور داشته باشند./9451/202/ب3

ارسال نظرات