۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۹۳۱۹۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

برگزاری اجلاسیه منظقه‌ای جامعه مدرسین زمینه تقویت ارزش‌های دینی خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، برگزاری منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه را فرصتی برای وحدت و همدلی علما و روحانیان استان ها دانست و گفت: به حتم برگزاری این اجلاس زمینه تقویت ارزش های دینی و رفع نواقص و آسیب های فرهنگی و اجتماعی استان را فراهم خواهد کرد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه در ساری، گفت: مازندران فعلی و طبرستان قدیم دارای پیشنیه بسیار درخشان تاریخی و فرهنگی است که مهم ترین شاخصه فرهنگی این استان پرچمداری حکومت شیعی و علوی است که از سوی حسن بن زید(داعی کبیر) به مدت نیم قرن در این استان استقرار داشت و مأمن و پناهگاه امنی برای فرزندان پیامبر و اهل بیت(ع) بودهاست.

 

وی افزود: این سرزمین از دیرباز مهدپرورش اندیشمندان و عالمان بزرگ و وارسته و تاثیرگذار در جهان اسلام و نیز ادیبان و شعرا و مورخان متعهد بوده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: برگزاری هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و حضور اعضاء این مجموع اثرگذار در جمع علما، فضلا، ائمه جمعه و جماعات استان های گیلان، گلستان  و مازندران فرصت بسیار خوبی است تا هم مسائل فرهنگی تبلیغی استان مورد توجه و حمایت بیشتر قرار گیرد و هم اعضا جامعه مدرسین با آسیب ها، چالش ها، فرصت ها و ظرفیت های فرهنگی استان آشنایی بیشتری پیدا کنند تا راهکارهای مناسب و گام های مؤثرتری جهت تقویت و توسعه ارزش های دینی در سطح جامعه برداشته شود.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین با عنوان رسالت حوزه و روحانیت در تبیین وضعیت کنونی کشور به مدت دو روز از فردا در شهرستان ساری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این اجلاسیه دارای سه کمیسیون فرهنگی، تبلیغی، حوزه و روحانیت، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که تحت اشراف و راهنمایی های نماینده ولی فقیه در مازندران تاکنون جلسات متعددی را برگزار کردند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به برگزاری منظم کمیسیون فرهنگی و تبلیغی در استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این کمیسیون آسیب ها و مشکلات مربوط به مباحث فرهنگی و تبلیغی استان با حضور علما، فضلا و نخبگان حوزوی و فرهنگی استان مورد بررسی و راهکارهای لازم جهت رفع این آسیب ها ارائه شد.

 

وی برگزاری منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه را فرصتی برای وحدت و همدلی علما و روحانیان استان ها دانست و تصریح کرد: به حتم برگزاری این اجلاس زمینه تقویت ارزش های دینی و رفع نواقض و آسیب های فرهنگی و اجتماعی استان را فراهم خواهد کرد.

 

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ ﺍﺳلاﻡ ﺍﺯ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭﺍﻟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ، ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ: ﺍﺳﺎﺳﯽﺗﺮﯾﻦ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺍﺳﺖ و ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ، ﻓﻄﺮﺕ ﺳﻌﺎﺩﺕﺧﻮﺍﻩ ﺑﺸﺮ، ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ و ﻣﻌﺎﺭﻑ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺮاﺳﺮﻋﺎﻟﻢ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اهداف نظام استکباری و دشمنان نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از ابزار تبلیغاتی روز دنیا کانون خانواده ها به ویژه نسل جوان و پویای ما را هدف قرار داده است که بهترین راه، کار ساماندهی امور فرهنگی در حوزه های مختلف دینی و اسلامی است و این مسأله وظیفه ما را در برابر این قبیل دسیسه ها سنگین تر می کند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در جامعه، تاکید کرد: امروز باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود در جامعه مبانی دینی را به شیوه ای کارآمد در جامعه ترویج کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که روحانیت اصیل همواره با آگاهی و بصیرت مانع از تحقق برخی توطئه های دشمنان اسلام شده اند، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب از اندیشه های روحانیت آگاه و اصیل همواره هراسان هستند.

 

وی ادامه داد: روحانیت در تاریخ شیعه همواره در کانون توجه دشمنان نظام قرار داشته چرا که آنها به عظمت و قدرت روحانیت واقف بوده و همواره تلاش می کردند رابطه مردم و روحانیت را تضعیف کنند.

 

حجت شکریان با مهم ارزیابی کردن برگزاری اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین، اظهار کرد: این اجلاس فرصت بسیار مناسبی برای هم افزایی علما و روحانیان شمال کشور است.

 

وی با اشاره به برگزاری منظم جلسات کمیسیون فرهنگی تبلیغی هفتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه در مازندران، افزود: با هم افزایی و مشارکت دستگاه های دینی و فرهنگی طرح ها و پیشنهادات بسیار خوبی در این کمیسیون مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که آسیب های تبلیغی و فرهنگی مازندران با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، بیان کرد: اجرای مصوبات این کمیسیون می تواند در رشد و تقویت مباحث فرهنگی و تبلیغی استان نقش آفرین باشد./950/302/ب3

ارسال نظرات