۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۹۲۹۶۹
مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس تبریز با استقبال خوبی روبرو شد

خبرگزاری رسا ـ صفی پور نمایشگاه دفاع مقدس را یک عرصه مناسب برای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در میان ملت دانست و اذعان داشت: مقام معظم رهبری توجه به دفاع مقدس را مورد تأکید دارند.
صفي پور در اختتاميه کتاب دفاع مقدس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در تبریز، گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز یک اتفاقی متفاوت بود، این نمایشگاه همزمان با سه نمایشگاه دیگر برگزار شده بود که ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از آن جمله است.


وی با اشاره به بازدید یک میلیونی از نمایشگاه کتاب تبریز، تصریح کرد: این اقدام برای آن بود که بتوانیم فضائی را ایجاد کنیم تا بازدیدکنندگان بتوانند از نمایشگاه های مختلف به صورت یک جا استفاده کنند و بهره ببرند.


صفی پور با اشاره به میزان بالای استقبال و آثار مورد پسند در این نمایشگاه، آن را مطلوب عنوان کرد و افزود: اداره کل ارشاد توانست در کنار سپاه عاشورا فضائی را برای تمام مخاطبان فراهم کنند تا از فرصت های گوناگون بهره ببرند.


وی از دیگر برنامه های برجسته این نمایشگاه راجشنواره احیای دریاچه ارومیه دانست و اذعان داشت: با توجه به این حضور گسترده مردم جشنواره دریاچه ارومیه می توانست در فرهنگ سازی در راستای احیای دریاچه ارومیه مؤثر باشد، از این رو از این فرصت بهره وافی برده شد.


مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هدف از برگزاری این جشنواره را نمایاندن نقش و جایگاه هنر و هنرمندان در معرفی فاجعه زیست محیطی دریاچه ارومیه دانست و افزود: تبیین نقش و جایگاه فرهنگ و هنر در ارائه راهکار های مناسب برای احیای دریاچه ارومیه از دیگر اهداف این جشنواره است.


وی ادامه داد: در مجموع 710 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد 183 به بخش داوری راه یافتند و از این تعداد سه اثر در بخش فیلم، 8 اثر در نقاشی، 3 اثر در پوستر، 5 اثر در عکس، 8 اثر در شعر،5 اثر در کاریکاتور و 3 اثر در خوشنویسی برگزیده شده‌اند.


صفی پور با اشاره به ظرفیت نمایشگاه دفاع مقدس تصریح کرد: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای ارائه آثار فرهنگی در حوزه کتاب دفاع مقدس برای مردم منطقه و استان آذربایجان شرقی بود که با استقبال خوبی روبرو شد.


وی این نمایشگاه را یک عرصه مناسب برای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در میان ملت دانست و اذعان داشت: مقام معظم رهبری در این مورد تأکید بر توجه بسیار دارند که این نمایشگاه می توانست بخشی از مطالبات ایشان را جواب دهد./854/پ202/ق

ارسال نظرات