۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۹۲۳۴۷

تأکید خطیبان جمعه عراق بر پیگیری کامل حادثه منا و استقبال از ائتلاف چهارگانه علیه تروریسم

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق خواستار تحقیق پیرامون فاجعه منا شدند و ائتلاف ایران، روسیه، عراق و سوریه در مبارزه با داعش را اقدامی مطلوب و هدفمند توصیف کردند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد ظاهر الشویلی، خطیب جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، خواستار تحقیقات گسترده پیرامون حادثه منا و کشتار حاجیان در موسم حج شد.


وی افزود: حکومت عراق باید مساله کشتار حاجیان را پیگیری کند و این موضوع را رها نسازد.


خطیب جمعه ناصریه همچنین خواستار ادامه حمایت معنوی و مادی از رزمندگان و مبارزان عراقی با داعش شد و گفت: حمایت از رزمندگان، خانوادهای شهدا و مجروحان واجب شرعی و اخلاقی است.


خطیب جمعه منطقه الخضراء: دولتمردان غربی و آمریکا درپی تقسیم کشورهای منطقه هستند


حجت الاسلام حسین المرعبی، خطیب جمعه منطقه الخضراء بغداد در خطبه های نماز جمعه روز گذشته که در حسینیه الزهرا (س) برگزار شد، به حضور روسیه در مبارزه با داعش اشاره کرد و گفت: روسیه در حالی با جدیت وارد مبارزه با تروریسم در سوریه شده است که کشورهای غربی و آمریکا هیچ اقدام تاثیرگذاری را انجام نداده‎اند.


وی افزود: کشورهای غربی و آمریکا از حضور داعش در منطقه نفع می‎برند زیرا آنان درپی تقسیم کشورها بر اساس قومیت‎های طائفه‎ای و مذهبی هستند.


خطیب جمعه منطقه الخضراء تاکید کرد که کشورهای غربی و آمریکا اگر درپی مبارزه با داعش بودند می‎توانستند در مدت زمان بسیار کوتاهی منطقه را از لوث آنان پاک سازی کنند.

 

خطیب جمعه بغداد حکومت دینی را بر پایه احترام به حقوق مردم خواند


حجت الاسلام شیخ عادل الساعدی، خطیب جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد الرحمن برگزار شد، به بررسی مسائل داخلی عراق پرداخت و گفت: عدم موفقیت این کشور در برخی از مسائل همان طور که بعضی از تحلیل گران می‎گویند، برگرفته از عدم پیشرفت تکنولوژی نیست بلکه از فساد اداری و اشخاص فاسد نشات می‎گیرد.


 وی با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد خاطرنشان کرد که حکومت دین بر مردم به معنای تضیع حقوق مردم نیست بلکه آنان رعایت و محترم است.


خطیب جمعه بغداد تصریح کرد که تعامل اطلاعاتی بین چهار کشور، سوریه، عراق، روسیه و ایران را اقدامی صحیح خواند و موجب حمایت از عراق در برابر دشمنان می‎شود. اگر عراق در برابر دشمنان شکست بخورد به معنای شکست همه کشورهای همسایه است بنابرای باید از این کشور حمایت کرد./994/ب901/د

ارسال نظرات