۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۹۲۳۴۴
اندیشمند فلسطینی در گفت‌وگو با رسا:

حجاج در منا دو بار به قتل رسیدند/ تفاوتی میان آل‌سعود و صهیونیست‌ها نیست

خبرگزاری رساـ مستبصر فلسطینی مقیم لبنان با بیان این که عربستان نه تنها حقوق بشر بلکه حقوق مُرده‌ها را نیز رعایت نمی‌کند، گفت: آل‌سعود دو بار حجاج بیت الله الحرام را در منا کشت، در مرحله اول به خاطر ازدحام جمعیت بود و بار دوم زمانی بود که اجساد را جمع آوری می‌کردند.
حادثه منا

 

شیخ فارس صلیبی، مستبصر فلسطینی مقیم لبنان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به واقعه خونبار منا، اظهار کرد: آن چه اتفاق افتاد، بحران بزرگی به شمار می آید و نتیجه سستی و اهمال سازمان حج و زیارت سعودی است.

 

وی با بیان این که سعودها دو بار حجاج بیت الله الحرام  را در منا کشتند، تصریح کرد: در مرحله اول به خاطر ازدحام جمعیت بود و بار دوم در زمانی بود که اجساد را جمع آوری می کردند.

 

مستبصر فلسطینی از مواضع رهبر معظم انقلاب در قبال حادثه منا تقدیر کرد و خواستار بررسی دلایل وقوع این حادثه شد.

 

شیخ فارس صلیبی با بیان این که سازمان های اسلامی باید برگزاری مراسم حج را به عهده بگیرد، گفت: کسی که امور مربوط به حج را برعهده می گیرد باید دارای تقوا و علم باشد، حال که این مسائل در عربستان دیده نمی شود باید اعمال حج زیر نظر کشورهای اسلامی انجام شود.

 

رعایت حقوق بشر یک ادعا از سوی آل سعود است

 

این اندیشمند فلسطینی با اشاره به این که عربستان سعودی حقوق بشر را زیر پا گذاشته اند، گفت: اینکه آنها مدعی حقوق بشر هستند ادعایی بیش نیست و نه تنها حقوق انسان ها را رعایت نمی کنند حتی به حقوق مرده ها هم بی توجه هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی با توجه به موقعیت استراتژیک در منطقه ادعا می کند که پشتیبان مسلمانان است، در حالی حقوق بشر را زیر پا می گذارد.

 

شیخ فارس صلیبی در ادامه با اشاره به جنایت صیهونیست ها در فلسطین، گفت: سربازان صهیونیستی در مسجد الاقصی به بانوان محجبه اهانت می کنند و آن ها را بازداشت کرده و حتی به کودکان رحم نمی کنند و زن و کودک را به قتل می رسانند. آل سعود نیز حقوق بشر را حتی در بیت الله الحرام رعایت نمی کند بنابراین هیج تفاوتی با صیهونیست ها ندارد.

 

مستبصر فلسطینی مقیم لبنان افزود: عربستان آزادی را رعایت می کند مورد نظر خودش است و فکر می کنند که حقوق بشر را انجام داده است./1310/ب302/د

ارسال نظرات