۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۹۲۳۴۲

مفقود شدن مفتی هند در حادثه منا

خبرگزرای رسا ـ با گذشت یک هفته از فاجعه منا و اعلام کشته شدن صدها تن از زائران خانه خدا، دولت سعودی از پذیرفتن مسؤولیت این حادثه سر باز می‌زند.
حادثه منا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک هفته بعد از فاجعه منا و کشته شدن صدها تن از حاجیان، انتقادها از عملکرد ضعیف مسؤولان سعودی از سوی مقامات سیاسی و دینی سراسر دنیا ادامه دارد.

 

در این میان تعداد فراوانی از شخصیت های علمی، مذهبی و سیاسی مسلمان در جمع مفقودان حادثه قرار دارند و سرنوشت آنان همچنان نامشخص است.

 

از جمله این افراد که مورد تاکید رسانه های غربی قرار گرفته اند می توان به مفتی محمد فاروق از بزرگان دینی هندوستان، آودولا آدفولابی از مقامات سیاسی نیجریه، تیجانی المسکین استاد مطالعات اسلامی دانشگاه نیجریه، بیلکیسو یوسف استاد علوم سیاسی دانشگاه نیجریه، عباس ابراهیم سامبو مدیر حجاج نیجریه، شهو کنتاگورا مقام سیاسی کشور نیجر و اسد مرتضی گیلانی برادر زاده نخست وزیر سابق پاکستان اشاره کرد.

 

گفتنی است که با وجود بی کفایتی و سوء مدیریت عربستان سعودی، دولت این کشور به هیچ وجه مسؤولیت این اتفاق را نپذیرفته است و حتی سایر کشورها از جمله ایران را به دست داشتن در این فاجعه متهم کرده است./847/ب902/د

ارسال نظرات