۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۹۲۳۳۵
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

هشدار رهبری به عربستان به نمایندگی از همه مسلمانان بود

خبرگزاری رساـ رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب با فرمایشات خویش در مورد فاجعه منا، افزون بر اینکه موضع کشور ما را مشخص کرد، از طرف همه مسلمانان جهان به آل سعود هشدار دادند.
عبدالرضا عزيزي نماينده شيروان و رييس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي

عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد فاجعه منا در مراسم دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر، اظهار کرد: فرمایشات رهبری در این دیدار همانند همیشه دلگرم کننده و امیدبخش بود.

 

وی با بیان اینکه در میان همه سردرگمی ها یک اشاره رهبر معظم انقلاب کارگشا است، افزود: رهبر انقلاب در این سخنان افزون بر اینکه مواضع کشور ما را در قبال فاجعه منا مشخص کردند از طرف جامعه مسلمین و به نمایندگی از همه مسلمانان و آزادگان جهان، به رژیم آل سعود و حامیان آنها هشدار دادند.

 

عزیزی خاطرنشان کرد: اکنون مواضع دولت و نظام جمهوری اسلامی در مورد فاجعه منا و وظایف عربستان در قبال این حادثه کاملا روشن بوده و اگر دولت عربستان همچنان از قبول مسؤولیت و قصور خود در مورد فجایع اخیر خودداری کند در آن صورت با اقدام قاطع دولت و نظام جمهوری اسلامی مواجه می شود.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هشدار رهبری به عربستان به نمایندگی از تمام مسلمانان جهان بود، تصریح کرد: هر چند 20 کشور از جمله شمار زیادی از دولت های مسلمان در فاجعه منا آسیب دیده اند اما متأسفانه سران آنها به دلیل واهمه از قدرت های منطقه و یا به خاطر ترس از به خطر افتادن موقعیت خود و حمایت های مالی عربستان، سکوت کرده اند در حالی که مردم همین کشورها به رهبر معظم انقلاب چشم دوخته اند و از اینکه ولی امر مسلمین جهان حرف دل آنها را بیان می کند خشنود می شوند.

 

عزیزی با اشاره به سهل انگاری و بی کفایتی رژیم آل سعود در مدیریت حج و بیت الله الحرام، افزود: کلیدداران خانه خدا که خود را خادم الحرمین می نامند امسال ثابت کردند که نه تنها لیاقت این عنوان را ندارند بلکه توجهی نیز به این جایگاه خطیر نمی کنند.

 

وی اضافه کرد: در حالی که انتظار می رود خادمان بیت الله الحرام و سران سرزمین اسلامی عربستان با مسلمانان همراه بوده و حامی جامعه اسلامی و سرزمین های اسلامی باشند متأسفانه برخلاف انتظارات، سران آل سعود به دشمنان مسلمانان هم کاسه و هم پیمان شده و از آنها و دنیای استکبار خط می گیرند.

 

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اما نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان نقطه امید و ملجأ مسلمانان و آزادگان جهان، با رهبری بصیر و آگاه هیچ گاه در برابر دشمنان اسلام سر خم نکرده و با قدرت و عزت از حق مردم خود و تمامی مسلمانان جهان دفاع می کند.

 

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب، چهارشنبه گذشته در دانشگاه علوم دریایی نوشهر، با اشاره به حادثه‌ تأسف‌بار و خونین منا، آن را به‌ دلیل جان باختن هزاران نفر از حجاج به‌ ویژه صدها نفر از حجاج ایرانی، عزا و مصیبتی واقعی برای ملت ایران خواندند و با اشاره به لزوم تشکیل کمیته‌ حقیقت‌یاب با حضور کشورهای اسلامی و از جمله ایران، گفتند: دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان‌باختگان به وظایف خود عمل نمی‌کند و جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون با خویشتن‌داری و ادب اسلامی، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما این را بدانند که اندک بی‌احترامی به ده‌ها هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه و مدینه و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر، عکس‌العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت.

 

در پی این فرمایشات رهبری، سران عربستان سعودی با عقب نشینی از اظهارات پیشین خود، بر همکاری مناسب برای انتقال پیکر زائران جانباخته ایرانی در فاجعه منا تأکید کردند./9314/ت301/ش

ارسال نظرات