۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۹۲۱۴۷
رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

عرصه هنر سینما در حوزه دفاع مقدس فعال‌تر عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ نقدی دفاع مقدس را گنجینه‌ عظیم معارف و ارزش های انقلاب دانست و گفت: استخراج از این منبع عظیم پایان ندارد و لازم است بخش های مختلف هنری در این حوزه فعال تر عمل کنند.
سردار نقدي در ششمين نمايشگاه کتاب دفاع مقدس سردار نقدي در ششمين نمايشگاه کتاب دفاع مقدس سردار نقدي در ششمين نمايشگاه کتاب دفاع مقدس سردار نقدي در ششمين نمايشگاه کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عصر امروز سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، از ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در تبریز که در کنار نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برگزار شده است، بازدید به عمل آورد و از غرفه های مختلف این نمایشگاه دیدن کرد.


سردار نقدی در حاشیه این بازدید، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به برنامه های مختلف در ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، اظهار داشت: در حال حاضر در 32 استان ستاد کنگره دفاع مقدس داریم، که در مجموع سالانه 300 عنوان کتاب شهدا و دفاع مقدس را خود نشر می دهند.

 

وی ادامه داد: علاوه بر کنگره ها، برنامه های حمایتی از سایر مؤسسات و انتشارات داریم، همچنین مجمع ناشران دفاع مقدس با همت برادران بسیج تشکیل شده است که اقداماتی در خور توجه و تقدیر را به انجام می رسانند.


رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به تشکیل نمایشگاه های مختلف در سراسر کشور در حوزه دفاع مقدس و نشر ارزش های انقلاب، ایثار و شهادت، ادامه داد: نمایشگاه های مختلف در سراسر کشور در این راستا برگزار شده است، نمایشگاه های هفته بسیج، نمایشگاه های مناطق راهیان نور از این جمله است.


وی با اشاره به نمایشگاه‌های کتاب دفاع مقدس، ابراز داشت: از تأثیر گذار ترین نمایشگاه ها در حوزه دفاع مقدس، نمایشگاه های ملی کتاب دفاع مقدس است؛ این نمایشگاه ها سالی یک بار در یکی از استان های کشور برگزار می شود که جهش بزرگی را در معرفی دفاع مقدس به مردم به انجام رسانده است.


سردار نقدی با بیان این‌که صندوق حمایت از نشر کتاب دفاع مقدس راه اندازی شده است، افزود: کسانی که در راستای نشر کتاب دفاع مقدس هستند می توانند از کمک های مالی این صندوق بهره گیرنده و در ترویج فرهنگ دفاع مقدس نقش خود را ایفا کنند.


وی در ادامه به استقبال پرشور و حضور چشم گیران مردم و جوانان، ابراز داشت: شاهد حضور و استقبال پر شور جوانان در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس هستیم که این حضور بسیار امیدوار کننده است، این نمایشگاه در نسل جوان امروز می تواند بسیار تأثیر گذار و مفید باشد.


سردار نقدی دفاع مقدس را گنجینه بسیار مهم از معارف و ارزش ها دانست و تصریح کرد: استخراج این گنجینه ها توقف و پایان ندارد، ظرفیت های بسیار هنری برای نشر این گنجینه ها مانند فیلم، رمان و دیگر موارد می باشد که می تواند در ارائه این ارزش های مفید باشد.


وی با اشاره به حوزه کتاب دفاع مقدس و نقش آن در نشر این ارزش ها و معارف، اذعان داشت: 70 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در سال منتشر می شود، امید است سهم دفاع مقدس در حوزه فیلم و سریال نسبت به گذشته بیشتر باشد.


وی در پایان دفاع مقدس را یک حادثه بی نظیر در جهان عنوان کرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت های هنری در حوزه فیلم های سینمائی، تئاتر و سریال های مربوط ضروری است، در حوزه کتاب دفاع مقدس اقدامات نسبت به بخش هنر های تصویری مطلوب‌تر می باشد./854/202/ب3

ارسال نظرات