۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۹۱۹۹۶

تخریب 46 باب منزل و ساختمان فلسطینی در ماه سپتامبر

خبرگزاری رسا ـ اداره کل جمع آوری اسناد احداث دیوار حائل و شهرک سازی اعلام کرد که نظامیان صهیونیستی در ماه گذشته میلادی گذشته دست به تجاوزات گسترده ای علیه منازل فلسطینیان زده است.
تخريب منازل فلسطينيان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اداره کل جمع آوری اسناد و اطلاع رسانی هیات مقاومت در برابر احداث دیوار حائل و شهرک سازی اعلام کرد که نظامیان صهیونیستی و شهرک نشینان یهودی در ماه گذشته دست به تجاوزات گسترده ای علیه منازل و ساختمان های فلسطینی زده و 46 مورد از آنها را تخریب کردند.


گزارش منتشر شده از سوی این هیات نشان می دهد که نظامیان صهیونیست 46 باب منزل و ساختمان صنعتی و کشاورزی را تخریب کرده اند که از این میزان ساختمان، 15 مورد در روستای عراعره، 6 مغازه در روستای حزمه و یک منزل در شهرک سلوان قدس اشغالی قرار داشتند.

 

نظامیان صهیونیست همچنین در 15 مورد به دستفروشان در نزدیکی ایست بازرسی طیبه در طولکرم حمله کرده و به وسایل آنها آسیب زده بودند و در 7 مورد نیز 4 منزل و 3 کلبه کشاورزان را در شهرک طیبه در استان رام الله تخریب نموده بودند. آنها همچنین به یک منزل در اردوگاه جنین خسارت زده و به یک گلخانه هم در روستای خله زکریا در استان بیت لحم حمله کرده بودند.

 

سربازان ارتش صهیونیستی در این ماه همچنین 60 اخطاریه تخریب میان اهالی شهرک یطا در استان الخلیل توزیع کرده بودند که 18 مورد از آنها به تخریب ساختمان های مسکونی و یک باب مدرسه در مسافر، 6 مورد به تخریب واحدهای مسکونی در روستاهای حلاوه و مرکز، 4 مورد به تخریب منازل در شهرک ترقومیه، 3 مورد به تخریب منازل مسکونی در روستای خلة المیه، 3 مورد به تخریب چاه های آب در خلة الضبع و 2 مورد به تخریب چادرهای ساکنان روستای مفقره مربوط می شد.

 

نظامیان صهیونیست همچنین تهدید به تخریب 4 منزل و گلخانه در شهرک سلوان قدس، 8 باب منزل در شهرک تقوع بیت لحم، دو کلبه کشاورزی در روستای فروش بیت دجن نابلس، یک باب مسکن در عین بیضای طوباس، مسجد شهرک دیر بلوط در استان سلفیت و دو کلبه کشاورزی در روستای جفتلک در اریحا کرده بودند.

 

مراجع صهیونیستی همچنین در راستای کوچاندن بادیه نشینان منطقه اغوار، به بهانه برگزاری آموزش های نظامی به ساکنان روستای بردلا در استان طوباس برای تخلیه منازل شان در عرض 5 روز هشدار داده بودند و ساکنان آبادی "راس احمر" را هم مجبور به تخلیه منازل شان در تاریخ 10 سپتامبر کرد.

 

رژیم صهیونیستی در نقطه مقابل این تخریب ها نیز اقدام به آغاز ساخت بیش از 494 واحد مسکونی کرد که 264 واحد از آنها در منطقه جبل ابو غنیم، 24 واحد در بسگات زئیف، 96 واحد در مودیعین و 78 واحد در روستای "یعقوب پیامبر" و 32 واحد در شهرک آریئل قرار دارد.

 

نظامیان صهیونیست همچنین به حملات و تجاوزات خود علیه مسجد مبارک الاقصی و حرم حضرت ابراهیم در شهر الخلیل ادامه داده و بارهای به صحن های قبله گاه نخست مسلمانان در قدس اشغالی حمله کرده و درهای آنرا به روی نمازگزاران مسلمان بستند و اقدام به تیراندازی و شلیک گلوله های صوتی و دود زا کردند که منجر به آتش گرفتن بخش هایی از درها و فرش این مسجد و شکستن پنجره های تاریخی آن شد.

 

علاوه بر این، سازمان منابع طبیعی این رژیم هم بخش های بزرگی از مقبره باب الرحمه را مصادره کردند تا برای احداث بوستان ملی مورد استفاده قرار دهند. تمامی رواق ها و صحن های حرم شریف حضرت ابراهیم در شهر الخلیل هم طی چندین روز از تاریخ 14 تا 29 سپتامبر به روی نمازگزاران فلسطینی بسته شد تا به بهانه فرا رسیدن اعیاد یهودی مراسم جشن و موزیک در آنجا برگزار شود.

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که نظامیان صهیونیست با سرکوبی راهپیمایی های فلسطینیان باعث زخمی شدن 151 شهروند فلسطینی در اثر اصابت گلوله های جنگی و مشقی شدند که 24 نفر از آنها را کودکان تشکیل می دهند. در این ماه همچنین "رهام دوابشه" مادر "علی" نوزاد سوزانده شده از سوی شهرک نشینان صهیونیست در روستای دوما در نابلس در اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی در جریان حادثه مذکور به شهادت رسید./994/ب102/د

ارسال نظرات