۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۹۱۶۰۸
معاون رییس پارلمان عراق:

عربستان مسؤول جان حجاج است

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس پارلمان عراق ضمن ابراز تسلیت به مناسبت کشته شدگان حادثه منا خاطرنشان کرد که اداره موسم حج باید به سازمان بین الملل اسلامی واگذار شود.
حجت الاسلام شيخ همام حمودي عضو ارشد مجلس اعلاي اسلامي و هيأت رييسه پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون رییس پارلمان عراق، امروز طی پیامی ضمن ابراز تاسف و تسلیت به مناسبت کشتار حاجیان در منا خاطرنشان کرد عربستان مسؤول رویدادهای و حوادث رخ داده در موسم حج امسال است و باید مانع از تکرار چنین اقدامات شود.


وی افزود: فاجعه منا پس از گذشت چند روز از سقوط جرثقیل در مسجد الاحرام رخ داد و به کشته و زخمی شدن تعداد بسیاری از حاجیان انجامید.


معاون رییس پارلمان عراق خواستار تحقیقات شفاف پیرامون حادثه منا، برخورد با مسؤولان این واقع و ارائه گزارش آن به سازمان های جهانی اسلامی شد.


وی از حکومت عربستان خواست که سازمان امور حج این کشور با تدبر و حکمت بیشتری خدمات ارائه کند.


حجت الاسلام حمودی همچنین پیشنهاد داد که سازمان بین المللی همکاری اسلامی و اتحادیه پارلمان‎های اسلامی با تشکیل کارگروهی بر امور حج، مقدسان و حاجیان نظارت و مدیریت انجام دهند.


وی در پایان پیام خود از خداوند عزوجل رحمت و مغفرت را برای حاجیان کشته شده در حادثه منا و صبر برای مجروحان مسالت کرد.


سلیم جبوری، رییس پارلمان عراق نیز در آغاز جلسه امروز به خانواده‎های کشته شدگان حاجیان امسال تسلیت گفت و از مسؤولان عربستان خواست که پیرامون این موضوع تحقیقات شفافی را انجام دهند و تدابیر لازم را برای عدم تکرار چنین حوادثی را در آینده اتخاذ کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات