۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۹۱۵۷۱
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل:

بدون هماهنگی با سوریه امکان مبارزه با تروریسم وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل دیدگاه روسیه را در مبارزه با تروریسم که پوتین در سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد، دقیق خواند.
بشار جعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل دیدگاه روسیه را در مبارزه با تروریسم که پوتین در سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد، دقیق خواند و گفت: نمی توان بدون هماهنگی با ارتش سوریه با تروریسم مقابله کرد.


جعفری افزود:  نمی توان بدون حضور و مشارکت ارتش، دولت و رییس جمهوری سوریه با تروریسم مقابله کرد.


وی اظهار داشت، اگر غرب و برخی از کشورهای عربی و ترکیه و رژیم صهیونیستی ارتش سوریه را در بیش از 600 جبهه مشغول نمی کردند این ارتش می توانست تروریست های داعش را ظرف سه ماه و نه سه سال ریشه کن کند.


نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر اولویت مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: این همان چیزی است که جامه جهانی به آن اقرار کرده و مبارزه با تروریست ها که اکنون بر سازندگان خود نیز شوریده اند و اکنون به دروازه های اروپا و آمریکا نیز نزدیک شده اند از اولین اولویت هاست.


وی دیدگاه روسیه را در باره مبارزه با تروریسم که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در سخنانش در نشست عمومی سازمان ملل بیان کرد تحلیلگرانه و آگاهانه خواند.


جعفری گفت: مبارزه با تروریسم تنها به محکوم کردن آن ختم نمی شود بلکه باید طرف هایی که تروریست ها را از نظر مالی، نظامی، آموزشی، دیپلماتیک و سیاسی حمایت می کنند نیز محکوم کرد.


این سیاستمدار سوری به وجود برخی کشورهای عضو شورای امنیت اشاره کرد که از تروریسم در سوریه و عراق حمایت و از نظر مالی و سلاح آنان را پشتیبانی می کنند.


وی گفت: کشورهای عربی و اسلامی بیش از کشورهای دیگر باید به مساله مبارزه با تروریسم اهمیت دهند چرا که بر اساس گزارش های شورای امنیت بیشتر افراد مسلح تروریست از کشورهای عربی و اسلامی و تعدادی هم از کشورهای غربی وارد سوریه و عراق شده اند و به همین دلیل است که می گویم سخنان پوتین درباره ضرورت ورود کشورهای اسلامی و عربی به جرگه مبارزه با تروریسم درست است.


جعفری در خصوص مشارکت کشورهای حامی تروریسم در سوریه مانند عربستان، ترکیه و اردن در ائتلافی که پوتین خواستار آن شده گفت: این کشورها نمی توانند وارد این ائتلاف شوند مگر این که به اهداف آن ایمان داشته باشند چرا که هیچ طرفی نمی تواند ادعای مبارزه با تروریسم کند در حالی که در مساله تروریسم غرق شده به طوری که 95 درصد از تروریست ها از مرز این کشورها وارد خاک عراق و سوریه شده اند.


نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: ورود این کشورها به مساله مبارزه با تروریسم مهم است ولی مهم تر این است که نیت و اراده سیاسی واقعی در پیوستن به این ائتلاف بین المللی که پوتین خواستار آن شده وجود داشته باشد و تنها یک شعار نباشد./994/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات