۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۹۱۵۴۶
نماینده جهاد اسلامی:

مسأله فلسطین جزء پایه‌های اصلی وحدت جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده جهاد اسلامی در ایران طی همایشی درگذشت شیخ مصطفی رهنما بود گفت: مسأله فلسطین جزء پایه های اصلی وحدت جهان اسلام است.
ناصر ابوشريف، نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين در تهران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی عصر امروز در همایش " مسجدالاقصی خطرات و وظایف جامعه جهانی" که همزمان با دومین سالگرد درگذشت شیخ مصطفی رهنما بود گفت: مرحوم شیخ رهنما شیخ فلسطین است.

 

نماینده جهاد اسلامی در تهران ضمن تجلیل از نقش مرحم شیخ مصطفی رهنما در این مراسم گفت: من می خواهم شیخ رهنما را شیخ فلسطین بنامم ایشان همواره مسأله فلسطین و قدس را مد نظر خود داشتند و همواره پیگیر مسأله فلسطین و قدس شریف بودند. مسئله وحدت اسلامی همیشه محور اساسی اندیشه شیخ رهنما بود و همیشه نسبت به امت و این مسئله اخلاص داشتند  و همچنین نسبت به مسئله فلسطین و وحدت اهتمام ویژه ای داشتند.

 

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی گفت: در این دوره ای که ما اکنون قرار داریم به دنبال سه چیز هستیم اهتمام به مسئله فلسطین توجه به وحدت امت و اخلاص برای تحقق این اهداف.

 

ابوشریف افزود: در روزه های گذشته شاهد بودید که حملات مکرری از سوی صهیونیست ها به مسجدالاقصی در حال انجام است متاسفانه اهتمام اسلامی برای حمایت از مسأله فلسطین وجود ندارد آن طرفی که امروز به مسئله مسجدالاقصی می پردازد رژیم صهیونیستی است و فلسطینیان در دفاع از مسجدالاقصی متاسفانه دستشان خالی است و راهی جز صبر و استقامت ندارند.

 

وی با اشاره به خدعه های رژِم صهیونیستی گفت: اکنون همه خدعه های این رژیم را دریافتند. رژیم صهیونیستی از سال 1967 بر قدس شرقی سیطره داشته است ولی الان می خواهد مسجدالاقصی را تصرف کند و در اختیار خود بگیرد.

 

نماینده جهاد اسلامی ادامه داد: مثالی که برای شما می توانم بگویم این است که رژیم صهیونیستی نیمی از مسجد ایراهیمی در الخلیل را در اختیار گرفت و اشغال کرد و الان فلسطینیان از ورود به آن منع شده اند و همین امر را می خواهند به شکل تدریجی علیه مسجدالاقصی اجرا کنند و آرام آرام طرحی را که در مسجد ابراهیمی اجرا کردند در مسجدالاقصی نیز اجرا کنند. البته مسجدالاقصی به طور حتم مانند مسجد ابراهیمی نیست و به خاطر جایگاهش نیاز به تلاش بیشتری دارد و به همین خاطر شاهدیم هر روز حملات زیادی را به آن انجام می دهند تا به تدریج به خواسته خود که سیطره کامل بر این مکان مقدس است برند.

 

وی افزود: این حملات را به صورت روزمره انجام می دهند تا کشورهای عربی اسلامی و فلسطینیان به این روند عادت کنند تا با حضور شهرک نشینان طرح جدید خود را اجرا کنند. به طور نمونه دیروز نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی حمله کردند و تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست همراه آن ها بودند. این درگیری ها میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان در مقابل دوربین ها رخ می دهد اما هیچ کدام از حکام عرب این اقدام را متاسفانه محکوم نکردند.

 

ناصر ابوشریف با بیان اینکه صهیونیست ها حتی عیدهای خود را در مسجدالاقصی برگزار می کنند، گفت: صهیونیست ها عیدهای اسرائیلی خود را در درون مسجدالاقصی برگزار می کنند و هر روز این مسئله بزرگتر و بیشتر می شود و هر بار که می خواهند عیدی برگزار کنند مسأله بزرگتر و بیشتر می شود که نه تنها امت اسلامی بلکه فلسطینیان نیز به آن عادت کنند.

 

وی خاطر نشان ساخت: خطرناک ترین سناریو که پس از اشغالگری صهیونیست ها با آن مواجه هستیم وضعیتی است که در جهان اسلام وجود دارد. در قضیه فلسطین چند دستگی و اخلاف دیدگاه و نظریه وجود دارد تمام این ها باعث شده که رزیم صهیونیستی در اقداماتی که انجام می دهد موفق باشد.

 

این فعال فلسطینی یه مراسم روحانی حج گفت: خداوند متعال ارتباط بین مسجد الاقصی و مسجدالاحرام ایجاد کرده است و این ایام همزمان با ایام حج شده است. ما شاهدیم که خطیب مکه فقط یه بار کلمه الاقصی را به کار برد اما می توانست با وجود 4 میلیون حاجی که نماینده جهان اسلام هستند یک تظاهرات بزرگ اسلامی به نفع امت اسلامی و برای مسئله فلسطین و قدس انجام شود و یک حادثه بزرگی با این تظاهرات رخ بدهد اما متاسفانه چنین چیزی رخ نداد.

 

وی تاکید کرد: اهتمام به مسأله فلسطین بسیار مهم است چرا که جز پایه های اصلی وحدت جهان اسلام است مسأله قدس و فلسطین باید از سایر مسائل جدا شود و قدس شریف در راس اولویت های همه ما قرار بگیرد./994/ب102/د

ارسال نظرات