۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۲۹۱۳۹۴
کارشناس مسائل مذهبی:

تفرقه افکنی بین مسلمانان ریشه در تاریخ اسلام دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی فتنه های ضد شیعه را از جمله فتنه هایی دانست که باید ریشه های آن ها را در تاریخ اسلام جست و جو کرد و گفت: اخلاف افکنی بین فرق مسلمانان اصلی ترین استراتژی دشمنان اسلام از سال های اولیه ظهور این دین الهی بوده است.
حجت الاسلام جاوري شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین جاوری، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مراسم سخنرانی که در مسجد عسگریه شهرضا برگزار شد، با اشاره به بخش هایی از تاریخ اسلام اظهار کرد: تا زمانی که مسلمانان در اقلیت بودند، و پیامبر اسلام(ص) قدرت سیاسی و اجتماعی زیادی نداشتند، مخالفان اسلام نیز علناً با تعالیم آن مخالفت می کردند.

 

وی در ادامه قدرت گیری مسلمانان را به معنای کاهش قدرت های سنتی سرمایه داران شبه جزیره عربستان دانست و تصریح کرد: افرادی مثل ابوسفیان قرن ها بر جان و مال مردم حکومت می کردند و با استفاده از عقاید باطلی که در قالب بت پرستی ترویج می کردند، اموال مردم را تصاحب می کردند، اما دین اسلام این مناسبات اجتماعی را تغییر داد.

 

کارشناس مسائل مذهبی، توحش، قتل، بی بند و باری جنسی و فساد اقتصادی را از جمله ویژگی های جامعه اعراب جاهلی در دوران قبل از ظهور اسلام برشمرد و تأکید کرد: سخت ترین مرحله تبلیغ دین اسلام، ایجاد این باور در مردم بود که می توانند در برابر ظالمان جامعه قیام کنند و همچینین، القای امیدواری مبنی بر اینکه قیام بر علیه ظلم به نفع خود مردم است.

 

حجت الاسلام جاوری در بخش دیگری از سخنان خود فتح مکه را به معنای بزرگ ترین حادثه تاریخی اسلام برشمرد و گفت: اسلامی که با پیامبری یک یتیم و از شکاف یک کوه آغاز شده بود، پس از چند سال توانست پایتخت قدرت و ثروت عربستان را فتح کند، و این به معنای غلبه واقعی ایمان بر ظلم و فساد بود.

 

وی حضور افرادی مثل ابوسفیان در جامعه مسلمانان را به معنزله آتش زیر خاکستری دانست که پس از گذشت چند دهه خطر خود را آشکار کردند و عنوان کرد: این قبیل افراد از ترس ایمان آوردند و جان و مالشان حفظ شد، اما تمامی اختلافات جامعه اسلامی ریشه در اعمال همین افراد دارد تا جاییکه، فردی مانند معاویه در اوج قدرت، خود را فرزند ابوسفیان می داند یا در حادثه کربلا علت قتل امام حسین(ع) را کینه با پدر ایشان عنوان می‌کنند.

 

کارشناس مسائل مذهبی نفاق را بدترین آسیب اجتماعی جامعه اسلامی برشمرد و تأکید کرد: مسأله نفاق و ریا آنقدر اهمیت دارد که در برخی روایات به شرک نزدیک شده، و امامان معصوم(ص) پیروان خود را از هر گونه ریا و دو رویی باز داشته اند.

 

حجت الاسلام جاوری در پایان فتنه های ضد شیعه را از جمله فتنه هایی دانست که باید ریشه های آن‌ها را در تاریخ اسلام جست و جو کرد و گفت: اخلاف افکنی بین فرق مسلمانان اصلی ترین استراتژی دشمنان اسلام از سال های اولیه ظهور این دین الهی بوده است./ 868/202/ب2

ارسال نظرات