۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۹۱۳۸۶

پاپ از جهانی‎سازی حمایت کرد

خبرگزاری رسا ـ پاپ که در فیلادلفیا سخنرانی می‎کرد، بدون توجه به آسیب‌های جهانی سازی، از آن تعریف و تمجید کرد.
پاپ

 

به گزراش مرکز رصد خبرگزاری رسا، پاپ فرانسیس در سخنرانی خود در سالن استقلال در فیلادلفیا، بار دیگر از مقامات آمریکا خواست که مهاجران را دراین کشور بپذیرند.

 

پاپ گفت: وقتی کشوری تصمیم دارد به اصول اساسی خود بر اساس شرافت انسانی پایبند باشد، آن کشور قدرتمند بوده و در حال تحول است.

 

پاپ در سخنان خود خواستار همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان شد و نسبت به جهانی سازی علاقه خود را ابراز کرد.

 

وی گفت: جهانی سازی بد نیست و موجب وحدت ما می شود، اما آن چه که ممکن است بد باشد، روش رسیدن به آن است.

 

به گفته پاپ اگر جهانی سازی با توجه به احترام متقابل بین انسان ها انجام شود، موجب برقراری صلح در جهان خواهد شد.

 

گفتنی است جهانی شدن از دیدگاه کارشناسان امور بین‌الملل، فرایند یکپارچگی مردم جهان در یک جامعهٔ واحد است به نحوی که حوادث و اتفاقات در نواحی دوردست سبب شکل گیری رخدادهای محلی می‌شوند.

 

از نظر بسیاری از کارشناسان، جهانی سازی از لحاظ فرهنگی مضرات بسیاری برای جوامع دارد و آنچه که موجب پیش آمدن مشکلات و دوگانگی فرهنگی شده است، جهانی سازی و نفوذ فرهنگ کشورهای ابرقدرت در کشورهای مختلف بوده است.

 

از نظر اقتصادی نیز برکسب پوشیده نیست که کشورهایی که بیشتر در اقتصاد جهانی مشارکت دارند، بیشتر در معرض ورشکستگی و نابودی اقتصادی هستند. از جمله این کشورها می توان به یونان اشاره کرد که بر اثر نوسانات اقتصاد جهانی متحمل ورشکستگی شدید اقتصادی شد.

 

پیش از این نیز برخی از کارشناسان از پاپ فرانسیس درباره اظهارنظر در مورد مسائلی که ربطی به حوزه کاری وی ندارد، انتقاد کرده بودند./847/ب933/د

ارسال نظرات