۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۹۱۳۷۲

اتهام‌زنی سلفی‎گرایان مصر به ایران برای بی‎گناه جلوه دادن آل‎سعود

خبرگزاری رسا ـ حزب نور مصر با متهم ساختن ایران به دخالت در امور عربستان،شیعیان را بزرگترین دشمن امت اسلامی برشمرد.
حادثه خونبار منا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب نور مصر با انتقاد از موضع ایران در حادثه منا، ایران را به سوء استفاده از شرایط پیش آمده در پیشبرد اهداف سیاسی خود متهم کرد.

 

عبدالمعبود یکی از رهبران حزب نور در صفحه فیسبوک خود تاکید کرد که ایران به دنبال استفاده سیاسی از این حادثه است اما تلاش ایران در این عرصه بی‌نتیجه خواهد ماند.

 

عبدالله بدران عضو دفتر ریاست حزب نور نیز با محکومیت ایران خاطر نشان کرد که ایران تظاهر به حزن و اندوه می‌کند و هدف اصلی از این صحنه سازی سیاسی، توسعه امپراطوری فارس است.

 

بدران افزود: رفتار ایران، دخالت آشکار در امور سعودی است. شیعیان به عنوان بزرگترین دشمنان امت اسلامی به دنبال ایجاد اختلافات قومی در میان مسلمانان هستند. عربستان با تشکیل کمیته حقیقت یاب، مانع نشر ادعاهای ایران شود.

 

عبدالغفار طه عضو کمیته اطلاع رسانی حزب نور نیز با قضا و قدر توصیف کردن حادثه منا خواستار بررسی موضوع و رد اتهامات ایران شد.

 

حزب سلفی نور، یکی از بزرگترین احزاب سیاسی در مصر است و فعالیت‌های سیاسی گسترده‌ای را در این کشو دارد. احتمال کسب بیشترین کرسی پارلمانی در انتخابات پیش رو، این حزب را به تاثیر گذارترین حزب سیاسی در میان جریان‌های سیاسی مصر قرار داده است./981/ب902/د

ارسال نظرات