۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۹۱۳۳۲
دارالافتای مصر تأکید کرد؛

بوسیدن قبر پیامبر و اولیای صالح خدا جایز است

خبرگزاری رسا ـ دارالافتای مصر با صدور فتوایی اعلام کرد که بوسیدن قبر پیامبر اکرم(ص) و اولیای صالح خداوند به قصد تبرک مانعی ندارد.
مقبره پيامبر اکرم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دارالافتای مصر اعلام کرد که بوسیدن قبر پیامبر اکرم (ص) و اولیای صالح خداوند، در صورتی که به قصد تبرک باشد جایز است.

 

این مرکز تاکید کرد که در این مساله میان علما اختلاف وجود دارد اما وجود اختلاف در اینگونه موارد، موجب کافر یا مومن شدن انسان‌ها نخواهد شد بلکه فرض مساله، در صحت انجام چنین عمل یا بطلان آن است.

 

دارالافتا با تاکید بر لزوم رسیدن به دیدگاه مشترک در این مساله افزود: مساله بوسیدن قبر پیامبر(ص) و اولیای صالح خدا، در صورتی که به قصد تبرک و نه تعظیم باشد، جایز بوده و بسیاری از علما این دیدگاه را تایید می‌کنند.

 

این مرکز با اشاره به دلیل جواز چنین عملی خاطر نشان کرد: روایات فراوانی پیرامون استحباب بوسیدن سنگ حجر الاسود در روایات اهل سنت نظیر صحیح بخاری، صحیح ترمذی و ... آمده است.

 

دارالافتا با تعمیم مساله مورد نظر ادامه داد: برخی از علما با استناد به روایات، بر جواز بوسیدن هر شیئی به قصد تکریم و ایجاد محبت داده‌اند و در این میان فرقی نیست که بوسیدن دست عالم، پدر و مادر، معلم و دیگران باشد یا آنکه قرآن و سایر کتاب‌های مقدس بوسیده شود./981/ب902/د

ارسال نظرات