۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۹۱۲۹۷
یکی از علمای سنی لبنان:

مسؤولیت ناپذیری مسؤولان سعودی در حادثه منا به سود دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت لبنان، حادثه دلخراش منا را به تمامی مسلمانان تسلیت گفت و تاکید کرد: سرباز زدن از پذیرش مسؤولیت این اتفاق از سوی مسؤولان سعودی موجب سوء استفاده دشمنان اسلام می‎شود.
حسام عيلاني عالم سني لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسام الدین العیلانی، امام جماعت مسجد الغفران صیدای لبنان در پیامی، حادثه دلخراش منا را که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران حاجی شد، به جمیع مسلمانان در کشورهای اسلامی تسلیت گفت و اعلام کرد: عربستان سعودی نباید مسؤولیت این فاجعه را متوجه دیگران بداند، چرا که این سر باز زدن از پذیرش مسؤولیت تنها به سود دشمنان اسلام است.


وی افزود: این حادثه مربوط به جهان اسلام است و شیعه و سنی در این اتفاق، داغدار شدند. دولتمردان کشورهای اسلامی نباید این حادثه را وارد کشمکش‌های سیاسی کنند.


این عالم اهل سنت لبنانی هشدار داد: آنچه پس از این حادثه از گوشه و کنار به گوش می رسد، نشان از یک تهدید جدی برای شعله ور شدن اختلافات داخلی در جهان اسلام دارد.

 

العیلانی تأکید کرد: همواره در اوضاع آشفته پس از اینگونه حوادث، بستری مهیا می کند تا دشمنان در کمین به فتنه افروزی بپردازند و مسلمانان باید نسبت به این مساله هوشیار باشند./1321/ب903/د

ارسال نظرات