۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۹۱۰۸۳
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

آل سعود حاضر به عذرخواهی از خانواده جان‌باختگان نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آل سعود ادعای خادمی حرمین شرفین را دارد اما حتی توان انجام وظایف خود را نداشته و بدتر اینکه حاضر به عذرخواهی از خانواده جان‌باختگان نیست.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی عصر رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در نشست مشترک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حادثه غمبار منا سبب اندوه ملت ما شد.

 

آل سعود باید بپذیرد که در حج مدیریت اشتباه کرده است

وی افزود: آل سعود باید به دور از فرافکنی بپذیرد که در مدیریت حج اشتباه کرده است اما آنها به جای پذیرش این مساله زائران دیگر کشورها را مسبب اتفاقات معرفی می‌کنند و این نشان از بی‌کفایتی آنان دارد.

 

رییس اوقاف و امور خیریه خطاب به حکام آل سعود عنوان کرد: آنها ادعای خادمی حرمین شرفین را دارند اما حتی توان انجام وظایف خود را ندارند و بدتر اینکه حاضر به عذرخواهی از خانواده جان‌باختگان نیست.

 

ملت‌های مسلمان برای مدیریت حج چاره بیندیشند

حجت‌الاسلام محمدی بیان داشت: ما امیدوارم که ملت‌های مسلمان جهان برای ایام حج چاره و برنامه‌ای بیندیشند زیرا در این زمینه به دولت‌های اسلامی امیدی نیست ان‌شاءالله که خون بی‌گناه این جان باختگان حکومت آل سعود را نابود ‌کند.

 

وی ابراز کرد: آل سعود افزون بر این در مناطق دیگر به صورت غیر مستقیم با کمک به تروریست‌ها و به طور مستقیم در یمن مشغول جنایت علیه مسلمانان است.

 

جان باختن رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان در حادثه منا

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ما در حادثه منا جان باختن تعدادی از قاریان جامعه قرآنی کشور از جمله محسن حاجی حسنی کارگر را شاهد بودیم که در مسابقات بین‌المللی قرآنی سال جاری موفق به کسب رتبه نخست شده بود.

 

حجت‌الاسلام محمدی اظهار داشت: در کشور مالزی کمتر کسی می‌تواند مقام نخست مسابقات قرآنی را کسب کند ولی این نماینده جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب رتبه یک شده بود ما در اینجا برای خانواده‌ او آرزوی صبر کرده و ان‌شاالله که خود او نیز مورد شفاعت قرآن قرار گیرد.

 

وی با اشاره به مراکز موقوفه عنوان کرد: در حوزه سلامت و خدمات درمانی در کشورهای غربی 35 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی خیریه‌ وجود دارد که توسط مردم اداره می‌شود.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: از این تعداد مرکز تحقیقاتی و پژوهشی 23 مرکز در آمریکا دارد که یکی از آنها دارای 42 میلیارد دلار سرمایه است و یکی دیگر از این مراکز در کشور هلند با سرمایه 26 میلیارد دلار قرار دارد.

 

باید سنت حسنه وقف را در ایران و کل جهان ترویج کرد

حجت‌الاسلام محمدی اظهار داشت: به طور قطع سنت حسنه وقف در مقایسه با احکام و قوانین غربی از کمال بیشتری برخوردار است که می‌توان آن را در ایران و کل جهان ترویج کرد.

 

وی با اشاره به سه ماموریت سازمان اوقاف در زمینه امور قرآنی، وقف و امامزادگان بیان داشت: افزون بر این سه امر ما آمادگی این را داریم که در راستای وقف و سلامت از پیشنهادات، نظرات و همکاری نمایندگان بهره لازم را ببریم.

 

وقف سرمایه ماندگار است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: وقف سرمایه ماندگار است که پیش از اسلام نیز وجود داشته اما با پیامبر اسلام(ص) کامل‌تر شده و ابزاری برای کاهش فاصله طبقاتی، ابراز همدردی و ایجاد برادری میان مسلمانان است.

 

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به مساله تخصیص وقف در جامعه بیان داشت: با توجه به اینکه سن جامعه رو به افزایش است و هزینه بیماری‌ها بسیار بالا است باید بخشی از وقف را به مساله اختصاص دهیم.

 

سازمان اوقاف به موقوفات مردم هویت ‌می‌دهد

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نباید خانواده‌ای که مریض دارد غیر از بیماری دغدغه دیگری داشته باشد، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف وقف می‌تواند ما را یاری دهد اما قرار نیست که سازمان اوقاف موقوفات مردم را به نام خود کند بلکه می‌خواهد به موقوفات هویت دهد.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: از سال 89 ابلاغ کرده‌ایم که هیچ کس حق ندارد سند اجاره‌ دستی در موقوفات تنظیم کند بلکه تمام سندها باید به صورت سیستمی انجام شود زیرا زمانی که وقف‌نامه سند داشته باشد می‌توان از آن دفاع کرد./807/201/ب3

ارسال نظرات