۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۰۱۶
نویسنده دفاع مقدس:

نبود نقشه راه آینده دفاع مقدس را به خطر می‌اندازد

خبرگزاری رسا ـ صحرایی درباره خطراتی که ادبیات دفاع مقدس را تهدید می‌کند گفت: ما هنوز به‌طور مکتوب برای این حوزه استراتژی و نقشه راهی در نظر نگرفته‌ایم که این فقدان نقشه و استراتژی می‌تواند آینده ادبیات دفاع مقدس را به خطر بیاندازد.
اکبر صحرايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اکبر صحرایی نویسنده دفاع مقدس، درباره خطراتی که ادبیات دفاع مقدس را تهدید می‌کند گفت: ما هنوز به‌طور مکتوب برای این حوزه استراتژی و نقشه راهی در نظر نگرفته‌ایم که این فقدان نقشه و استراتژی می‌تواند آینده ادبیات دفاع مقدس را به خطر بیاندازد.

 

صحرایی گفت: ادبیات دفاع مقدس در دهه اول شکل گرفت، در دهه ‌دوم تجربه کرد و در دهه سوم به بالندگی و رشد رسید.

 

وی افزود: ژانر دفاع مقدس ژانر جدیدی است که حوزه ادبیات معاصر ما را پربار کرده است. ادبیات دفاع مقدس شکل خودش را گرفته و به راهش ادامه می‌دهد ولی در این راه توقف‌ها و ضعف‌هایی هم داشته که قابل‌بررسی است.

 

این نویسنده درباره توجه به خاطرات فرماندهان نسبت به خاطرات رزمندگان اظهار داشت: قطعاً خاطرات فرماندهان یا رزمندگان هرکدام کارایی خودش را دارد. در سال‌های گذشته بیشتر فکر ما بر روی اطلاعات کلی جنگ بود که به سمت خاطرات کلی جنگ و فرماندهان ‌رفتیم. الان لازم است که در اتفاقات ریز جنگ هم قرار بگیریم. معمولاً رده‌های پایین و یا رزمنده‌ها درگیر عملیات جبهه و جنگ هستند، از این‌رو خواننده‌ هم علاقه‌مند به خواندن خاطرات جزییات عملیات‌ها و جنگ هستند. هرچند باید گفت خاطرات رزمندگان و فرماندهان مکمل و تکمیل‌کننده همدیگر هستند.

 

وی همچنین از پایان ویرایش دو جلد پایانی مجموعه داستان‌های طنز «دار و دسته دار علی» خبر داد و گفت: جلد ششم این مجموعه با عنوان «بمب کلاغی» و جلد 7 با عنوان «جنگ دسته دارعلی» به زودی به چاپ خواهد رسید.

 

صحرایی افزود: در جلد ششم «بمب کلاغی به‌صورت یک داستان بلند تکلیف دار و دسته‌ دارعلی مشخص و به اتمام می‌رسد. جلد هفتم با عنوان «جنگ دسته‌ دارعلی» حدود 100 کار مینی مال یک صفحه‌ای در مورد دار و دسته ‌دارعلی است./998/د102/ق 

منبع: انتشارات سوره مهر
 

ارسال نظرات