۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۲۹۰۸۶۷
نماینده بوشهر در مجلس:

حوادث اتفاق افتاده در حج، نشان از ضعف مدیریت آل سعود دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم اهتمام لازم در اداره امور حج، نشان دیگری از ضعف مدیریت آل سعود است.
عبدالکريم جميري، نماينده مردم بوشهر، گناوه و ديلم
عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به دومین حادثه دردناک حج امسال در مکه گفت: حادثه منا نشان از عدم توانایی و ضعف دولت عربستان در مدیریت حج است.
 
جمیری با بیان اینکه دولت عربستان برای سازماندهی امور حجاج اهمیت کافی قائل نیست، اظهار داشت: اولویت عربستان در سال جاری استفاده از نیروهای توانمندش در تهاجم علیه مردم مظلوم یمن بوده است که نتوانسته یا نخواسته است که توان خود را به معنای حقیقی برای مدیریت امور حجاج به کار گیرد.
 
وی عدم اهتمام لازم و مدیریت جدی در عرصه اداره امور حجاج را نشان دیگری از ضعف مدیریت این کشور خواند، و تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید برای این موضوع فکر جدی کنند و هماهنگی ها باید به گونه ای باشد که اوامر مربوط به همه کشورهای اسلامی و مسلمانان به وسیله کشورهای اسلامی مدیریت شود.
 
نماینده مردم بوشهردر مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت عربستان دولت ناتوان در مدیریت حج است و نباید اجازه داده شود مدیریت به دست این کشور بماند که مردم هر سال شاهد این حوادث باشند.
 
جمیری در پاسخ به این سوال که آیا امکان وجود توطئه در بروز این جادثه وجود دارد، گفت: به سادگی نمی شود از این حوادث گذشت و امکان دارد دسیسه ها و سوءاستفاده هایی از ضعف مدیریت عربستان و یا عدم توجه کافی آنها، صورت گرفته باشد که منجر به این حوادث شده باشد.
 
نماینده مردم گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید کشورهای اسلامی با جدیت تمام موضوع را مورد توجه و بررسی قرار دهند و ریشه های اصلی این حوادث را شناسایی کنند و برای اداره مراسم حج یک اندیشه جدیدی داشته باشند.
 
این نماینده مجلس وظیفه دولت مردان جمهوری اسلامی را به عنوان یکی از موثرین دولت و کشور در منطقه و در بین مسلمانان جهان برشمرد و خاطر نشان کرد: انتظار می رود دولت با یک جدیت و قاطعیت و هماهنگی تام و کامل در جهت حفظ عزت مسلمانان و ساماندهی هر چه بهتر این موضوع در میدان باشد./833/302/ب3
ارسال نظرات