۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۹۰۷۴۱
نویسنده و راوی کتاب «آن بیست و سه نفر»:

ادبیات دفاع مقدس در نقطه شروع کار است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و راوی کتاب «آن بیست و سه نفر» درباره ادبیات دفاع مقدس گفت: در حال حاضر ادبیات دفاع مقدس در نقطه شروع است، معمولا ادبیات جنگ، 30 سال بعد از آن جنگ شروع و در چهل سالگی به ثمر خواهد نشست.
کتاب آن بيست و سه نفر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد یوسف زاده، نویسنده و راوی کتاب «آن بیست و سه نفر» افزود: رمان‌های بزرگی که در دنیا خلق شده معمولا در یک فاصله قابل توجه از آن اتفاق یا جنگ متولد شده است. فکر می‌کنم ادبیات دفاع مقدس ما در نقطه شروع کارش است.

 

یوسف زاده ادامه داد: نزدیک به سی سال است که درباره جنگ و دفاع مقدس در حال نوشتن هستیم ولی به گمانم هنوز به شکوفایی نرسیده‌ایم، زیرا نهالی که کاشته‌ایم بزرگ شده، ولی هنوز به ثمردهی نرسیده است. انشالله میوه‌های شیرینش به نسل‌های بعدی خواهد رسید که از آن بهره ببرند.

 

این نویسنده درباره توجه بیشتر به نگارش خاطرات رزمندگان نسبت به فرماندهان در سال‌های اخیر گفت: درست است اتفاقاتی که برای یک فرمانده در جنگ افتاده و اشراف یک فرمانده از رویدادهای جنگ بیشتر از یک رزمنده معمولی است، ولی یک رزمنده معمولی اتفاقاتی را تجربه کرده که فرمانده جنگ آن را تجربه نکرده است. به نوعی اتفاقات یک رزمنده معمولی به مراتب شیرین‌تر از خاطرات یک فرمانده می‌تواند باشد. به عنوان مثال کتاب «نورالدین پسر ایران» خاطرات یک بسیجی معمولی است که وقتی خاطراتش منتشر می‌شود از کتاب‌هایی که در رابطه با فرماندهان نوشته شده پرفروش‌تر است. به این دلیل که یک سرباز کوچک جبهه اتفاقات جالب‌تر و شیرین‌تری برای روایت دارد.

 

وی ادامه داد: جلد دوم کتاب «آن بیست و سه نفر» موضوع کتاب جدیدم است که در آن روایت حضور همین اسرا و همچنین بقیه اسرای کم سن و سال در اردوگاهی در عراق است؛ به همین دلیل این اردوگاه به اردوگاه اطفال معروف می‌شود در این اردوگاه اتفاقات خیلی جالبی می‌افتد که این بیست و سه نفر در این اتفاقات دخیل هستند. بعد از اتمام این کتاب، خاطراتم را از اردوگاه موصل را خواهم نوشت./998/د102/ق 

منبع: سوره مهر 

ارسال نظرات