۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۹۰۷۲۸
یکی از علمای بحرین:

عاشورا ارزش‌های اسلامی را احیا کرد

خبرگزاری رسا ـ سخنران مسجد امام صادق (ع) بحرین با تاکید بر ضرورت گرامیداشت دهه محرم خاطر نشان کرد که عاشورا ارزش‌های اسلامی را احیا کرده است.
سيد محسن الغريفي رييس بخش فرهنگ و ارتباطات شوراي اسلامي علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محسن الغریفی امام جمعه مسجد امام صادق (ع) منطقه الدراز بحرین، تشکیل جامعه مستحکم را مرهون روابط قوی و مناسب میان افراد جامعه برشمرد.

 

سید محسن الغریفی گفت: اگر انسان بدون بصیرت حرکت کند، همانند آن است که بدون هوشیاری در مسیری قدم بر می‌دارد، زیرا رفتار انسان با دیگران ارتباط کامل دارد. باید رفتار فردی انسان از ایمان نشات بگیرد و ایمان امری است که قابل ازدیاد بوده و انسان باید در راه تعالی آن گام بردارد.

 

وی افزود: جامعه همدل و همراه از توانایی بیشتری در رویارویی با چالش‌ها برخوردار بوده و رشد توان جامعه در هر زمینه‌ای، نیازمند تشویق و همکاری میان افراد آن جامعه است. اگر انسانی به زیر دست خود با رحمت و شفقت نظر کند، مافوق او با نظر رحمت به وی نگاه خواهد کرد.

 

این عالم بحرینی با اشاره به آمادگی مردم در برگزاری مراسم دهه محرم خاطر نشان کرد: عاشورا ارزش‌های دین را احیا کرد. گرامیداشت عاشورا نقطه مهمی در احیای مبانی دین است. ما موظف به صیانت از نقش محوری موسسه‌های دینی در احیای عاشورا هستیم. باید حسینه‌ها، هیئت‌ها و دسته‌های عزا را زنده نگه داشت./981/ب902/د

ارسال نظرات