۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۹۰۴۸۴
شورای همبستگی ملی یمن:

بی کفایتی آل‌سعود عامل اصلی حادثه منا است

خبرگزاری رسا ـ شورای همبستگی ملی یمن با اشاره به فاجعه کشته شدن حاجیان خانه خدا در منا خاطر نشان کرد که بی کفایتی آل‌سعود عامل اصلی این حادثه است.
حادثه منا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای همبستگی ملی یمن با صدور بیانیه‌ای حادثه انفجار تروریستی مسجد بلیلی صنعا را که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد، محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است: حادثه انفجار تروریستی مسجد بلیلی، یک جنایت وحشیانه است که با مبادی دین، عرف و رسوم در تنافی است و ارزش‌ها و مبانی جامعه انسانی آن را پذیرا نخواهد بود. ما ضمن اعلام همبستگی با خانواده شهدا و قربانیان این حادثه، از خداوند می‌خواهیم که این قربانی پاک را از ملت یمن قبول کند.

 

در این بیانیه خاطر نشان شده است: در راستای ادامه سریال مورد هدف قرار دادن شعائر، مقدسات و هجوم به نمازگزاران و در سایه عجز و ناتوانی متجاوزان در تسلیم کردن ملت با ایمان و آگاه یمن، یکی از عناصر تروریستی اقدام به انفجار خود به هنگام نماز عید قربان در مسجد بلیلی صنعا کرده و ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت.

 

شوای همبستگی ملی یمن با گمراه خواندن عاملان این جنایت افزود: این اقدام، در راستای خدمت به عربستان سعودی و انجام نقشه‌های ظالمانه آن و با هدف گسترش تفرقه، چند دستگی طایفه‌ای و ایجاد رخنه در همبستگی مردم و نیروهای امنیتی یمنی، به مرحله اجرا در آمده است.

 

این شورا، قبلیه‌های یمنی و تمامی جریا‌های جامعه را به وحدت و دست کشیدن از اختلاف‌ها با نشر ارزش‌ها، برادری، رحمت، عطوفت، مهربانی و مزیّن شدن به هوشیاری و بصیرت دعوت و خواستار رویارویی هرچه تمامتر مردم با متجاوزان و مزدوران و حامیان داخلی آنان شد.

 

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به فاجعه کشته شدن حاجیان خانه خدا در منا، بی کفایتی و بی لیاقتی، سوء مدیریت و اهمال عربستان سعودی به عنوان عامل اصلی این حادثه ذکر شده است./981/ب902/د

ارسال نظرات