۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۹۰۳۷۴

انصارالله اقدام عربستان را در محروم کردن مردم یمن از ادای فریضه حج محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته عالی انقلابی جنبش انصار الله ضمن تبریک عید قربان، اقدام ریاض را در محروم کردن آنها از ادای فریضه حج در راستای محاصره مردم یمن توسط عربستان دانست.
محمد علي الحوثي از رهبران حوثيان يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد الحوثی رییس کمیته عالی انقلاب جنبش انصارالله یمن با تبریک عید قربان به همه مردم، اقدام عربستان در محروم ساختن حاجیان یمنی از ادای حج را محکوم کرد.

 

وی افزود: جمهوری یمن مانند گذشته بر اساس واقعیت های تاریخی، جغرافیایی ودینی همچنان تمایل شدید به تحکیم روابط برادرانه با کشورهای اسلامی وهمسایه دارد و نه تنها تهدیدی برای امنیت دیگر کشورها و یا مداخله در امور داخلی آنها نیست بلکه سوپاپ امنیتی وعامل ثبات در منطقه است. در همین راستااین کشور تمایل شدیدی به توسعه روابط با دیگر کشورها بر اساس احترام متقابل دارد.

 

وی با اشاره به حمله آشکار رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به ویژه تجاوز های روزانه این رژیم به مسجد الاقصی وهتک حرمت به آن، سکوت مجامع بین المللی وکشورهای عربی ـ اسلامی در این خصوص را محکوم کرد.

 

وی مردم یمن را به وحدت و دوری از نزاع و درگیری‌ دعوت و از قهرمانی های ارتش وکمیته های مردمی در مقابله با متجاوزان عربستانی قدردانی کرد.

 

علی عبدالله صالح رییس جمهوری پیشین یمن نیز در سخنانی ضمن تبریک عید قربان تداوم تجاوز عربستان و همپیمانان آن به یمن را محکوم ومحرومیت مردم این کشور از ادای فریضه حج پنجمین رکن دین اسلام را ظلم آشکار دانست.

 

وی با اشاره به این حدیث رسول الله(ص) که اعمال مردم به نیت بستگی دارد، گفت: اجر مردم یمن که نتوانستند به بیت الله الحرام مشرف و مراسم حج را در عرفات به جا آورند نزد خداوند محفوظ است.

 

وی ضمن محکوم کردن توطئه فتنه انگیزی میان مردم یمن خواستار وحدت ویکپارچگی مردم این کشور برای دستیابی به صلح وامنیت وتوقف تجاوز وحفظ موسسات دولتی شد.

 

صالح پایبندی به اصول دمکراسی و برگزاری انتخابات را تنها راه حل بحران داخلی یمن دانست.

 

از سوی دیگر عبدربه منصورهادی رییس جمهوری فراری ومستعفی یمن نیز با شرکت در نماز عید قربان با حضور خالد بحاح نخست وزیر مستعفی وچند تن دیگر از مزدوران عربستان از تجاوز عربستان وهم پیمانانش به یمن تقدیر کرد.

 

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا 'عبد ربه منصور هادی' رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

 

در اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا مجروح شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تاسیسات زیربنایی ؛ خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است./981/ب101/د

ارسال نظرات