۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۹۰۲۵۱
در دیدار با اوباما؛

پاپ آزادی ادیان را ارزشمندترین دارایی آمریکا توصیف کرد

خبرگزاری رسا ـ پاپ که به آمریکا سفر کرده است، در دیدار با باراک اوباما مدعی وجود آزادی ادیان در این کشور شد.
پاپ در کاخ سفيد

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، پاپ فرانسیس در کاخ سفید مورد استقبال رسمی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا قرار گرفت.

 

بعد از سخنرانی و خوشامدگویی اوباما، پاپ فرانسیس که اکثرا به زبان اسپانیایی و یا لاتین سخنرانی می کند، به زبان انگلیسی شروع به سخنرانی کرد.

 

پاپ بعد از تشکر از استقبال اوباما گفت: از این که به عنوان فرزند یک خانواده مهاجر در آمریکا از من استقبال می شود، خوشحال هستم؛ کشوری که به طور عمده به دست مهاجران ساخته شده است.

وی افزود: در این چند روز می خواهم با مردم آمریکا دیدار کرده و گفت وگو داشته باشم و در این دیدارها امیدورام که به صحبت های مردم گوش کرده و در امید و آرزوهای آنان شریک باشم.

 

پاپ قصد خود را از سخنرانی در کنگره این گونه بیان کرد: امیدوارم به عنوان یک برادر، پیشنهاداتی را برای ترغیب آنان که با پایبندی به اصول اساسی آمریکا، خواستار راهنمایی آینده سیاسی ملت آمریکا هستند، ارائه کنم.

 

پاپ خطاب به باراک اوباما گفت: کاتولیک های آمریکا در کنار سایر شهروندان، مصمم به ساختن جامعه ای هستند که به واقع جامعیت داشته و بردبار باشد تا از حقوق همه افراد و اقلیت ها دفاع کند و مانع هرگونه تبعیض ظالمانه شود.

 

وی بدون توجه به وقایع مرتبط با نژادپرستی و تعصبات ضد اقلیت های دینی در آمریکا افزود: آزادی دینی یکی از ارزشمندترین دارایی های آمریکا است و اسقف های کاتولیک آمریکا حاضرند از این آزادی در برابر هر عامل تهدیدآمیزی دفاع کنند.

 

پاپ فرانسیس در ادامه صحبت های خود بدون در نظر گرفتن این نکته که آمریکا بزرگترین تولیدکننده آلاینده های محیط زیست است، گفت: آقای رییس جمهور (اوباما) پیشنهاد شما برای کاستن آلاینده های جوی بسیار دلگرم کننده است.

از دیدگاه بسیاری از کارشناسان سفر پاپ فرانسیس به آمریکا در نوع خود بی سابقه است، زیرا علاوه بر آن که وی با رییس جمهور آمریکا دیدار می کند، قرار است در کنگره نیز به سخنرانی پرداخته و مسائل مهمی از جمله توافق هسته ای با ایران، بحران مهاجران و پناهجویان و گرم شدن زمین را مورد بررسی قرار دهد./847/ب933/د

ارسال نظرات