۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۸۹۲۵۰
معاون وزیر خارجه سوریه:

تروریسم به زودی به عربستان خواهد رسید

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر خارجه سوریه، با بیان شدت یافتن حمایت عربستان و قطر از تروریسم، تأکید کرد که تروریسم به زودی به عربستان و دیگر نقاط دنیا خواهد رسید.
فيصل مقداد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین، با بیان اینکه، تروریسمی که امروز به جان سوریه افتاده است، ترکیه را نیز در حال در نوردیدن است؛ گفت: این تروریسم به زودی عربستان و دیگر نقاط دنیا را نیز در بر خواهد گرفت.

 

وی در مورد رابطه روسیه و سوریه نیز گفت: مسکو و دمشق رابطه‌ای بر اساس صداقت و همکاری دارند و همکاری نظامی بین دو کشور از دیرباز وجود داشته است.

 

فیصل المقداد در این رابطه ادامه داد: ولادیمر پوتین نسبت به مردم سوریه و جغرافیا و عزت سوریه حریص و مقید است و حمایت روسیه از سوریه موجی در راستای مبارزه با تروریسم است.

 

معاون وزیر خارجه سوریه در چرایی توطئه غرب علیه سوریه گفت: غرب به خاطر حمایت سوریه از مردم فلسطین خواست تا علیه کشورمان دست به تجاوز بزند.

 

وی با بیان اینکه سوریه‌ای که مردم و جغرافیا و عزت خودش را داشته باشد، مفید است و به کار می‌آید گفت: تحولی که هم اکنون در عرصه بحران، ایجاد شده این است که کشورهای عربستان و قطر و برخی کشورها، میزان حمایت خود زا تروریسم را افزایش داده‌اند.

 

فیصل المقداد افزود: ایستادگی مردم سوریه مثال زدنی است و سوریه همانند افغانستان و لقمه راحتی برای آمریکا نیست.

 

معاون ولید معلم در مورد بحران‌ آوارگان سوری نیز گفت: هنگامی که یک شهروند سوری، خاک خودش را ترک می‌کند، احساس غم می‌کنیم و ترکیه از ابتدای بحران برای تحت فشار قرار دادن دولت سوریه، اردوگاه آوارگان را ایجاد کرد و حال که از ایجاد منطقه حائل نا امید شده، پناهجویان را به سمت اروپا روانه کرده است.

 

وی ادامه داد: پناهندگان از مناطق تحت سیطره مخالفان مسلح فرار می‌کنند و یا به خارج می‌روند و یا وارد مناطق تحت تسلط دولت می‌شوند./994/د102/ک

ارسال نظرات