۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۸۸۷۳۲

پخش اعترافات یکی از سربازان سعودی از شبکه «المسیرة» یمن

خبرگزاری رسا ـ شبکه تلویزیونی «المسیرة» برای نخستین‌بار اعترافات یکی از افسران سعودی به اسارت گرفته شده به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را پخش کرد.
سرباز سعودي اسير شده در يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه تلویزیونی «المسیره» برای نخستین‌بار یک گزارش تصویری از یکی از اسرای سعودی پخش کرد.

 

در این گزارش تصویری، گروهبان «ابراهیم عراج حکمی» خود را افسر تیپ یک در «جازان» عربستان نماینده سایر اسرای ارتش عربستان معرفی می‌کند.

 

وی می‌گوید: من ابراهیم عراج محمد حکمی از گردان 4 تیپ یک جازان با شماره 1050421617 هستم. به نمایندگی از سایر اسرای عربستان در یمن سخن می‌گویم.در ابتدا از ارتش یمن و کمیته‌های مردمی و مردم برادر یمن که در حال دفاع از حقوق و وطن خود هستند، تشکر می‌کنم که با وجود جنگ، با ما رفتار و تعامل انسانی بسیار مناسبی داشتند و تمام نیازهای ما را رفع می‌کنند. ما اینجا احساس غربت نمی‌کنیم به طوری که گویی ما برای دیدار با آنها آمده‌ایم نه جنگ.

 

این افسر عربستانی  ادامه داد: دومین مسئله این است که از وزارت دفاع و تمام مسؤولان عربستان می‌خواهم که این جنگ علیه برادرانمان در یمن را که چیزی جز کشتار و نابودی و خرابی به همراه ندارد، متوقف کنند. به نیروهای ارتش عربستان نیز می‌گویم هر توجیهی که برای شما مطرح می‌کند تا این جنگ را ادامه دهید، باور نکنید زیرا واقعیت غیر از آن چیزی است که به شما گفته می‌شود. ما برادران دینی و همسایه یکدیگر هستیم.این جنگ روابط همسایگی میان دو کشور را از بین می‌برد.

 

وی تأکید کرد: سومین مسئله این است که من به خانواده‌ام اطمینان می‌دهد که خوبم و خدا رو شکر می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که هرچه زودتر من و خانواده‌ام در کنار یکدیگر قرار گیریم./1321/ب102/د

ارسال نظرات