۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۸۸۵۸۶
وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی:

اسرائیل در حال از دست دادن مشروعیت خود است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی، با ابراز نگرانی از بهبود روابط اروپا با ایران بعد از توافق هسته‌ای، تاکید کرد که اسرائیل در حال از دست دادن مشروعیت خود است.
زيپي ليوني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، زیپی لیونی، وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی، که هم اکنون از رهبران ائتلاف موسوم به اتحاد صهیونیست است، در آستانه سفر به برلین، با ابراز نگرانی از سیاست های اروپا در قبال خاورمیانه، گفت: اسرائیل باید وضع را در اروپا تغییر دهد. اروپایی ها تحریم های ایران را لغو می کنند و علیه اسرائیل اعمال می کنند.


لیونی افزود: ایران در حال کسب مشروعیت است، در حالی که اسرائیل در حال از دست دادن مشروعیت خود است. تجارت با ایران افزایش و تجارت با اسرائیل کاهش خواهد یافت.


وی همچنین اتهامات و ادعاهای واهی این رژیم علیه ایران را تکرار کرده و مدعی شد: ایران بعد از توافق هسته ای نیز همچنان حامی تروریسم است و از نابودی اسرائیل حرف می زند. کشورهای حامی توافق مانند آلمان باید این واقعیات را بدانند و به ایران مشروعیت بین المللی ندهند.


لیونی روز گذشته به دعوت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، برای شرکت در نشست مشارکت سیاسی زنان گروه 7 عازم برلین شد.


قرار است وی با فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان دیدار و درباره توافق هسته ای ایران و نگرانی تل آویو از لغو تحریم های ایران و ارتقای روابط بین اروپا و تهران گفت وگو کند.


لیونی بین سال های 2001 تا 2009 در کابینه اسرائیل پست وزارت داشت که مهمترین آن تصدی وزارت خارجه بین سالهای 2006 تا 2009 بود./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات