۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۸۷۲۲۰
حماس:

تحریم های واشنگتن علیه رهبران حماس «جانبداری از رژیم صهیونیستی» است

خبرگزاری رسا ـ جنبش مقاومت اسلامی جمعه شب گذشته تأکید کرد که تحریم‎های وزارت خزانه‎داری آمریکا علیه 4 نفر از رهبران خود، تصمیمی "منفی" و "جانبداری آشکار از رژیم صهیونیستی است.
حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش حماس با صدور بیانیه ای در واکنش به تصمیمات وزارت خزانه داری آمریکا علیه تعدادی از رهبران حماس اعلام کرد که این تحریم ها در راستای مواضع قبلی کاخ سفید و جانبداری آشکار از رژیم صهیونیستی اعمال می شود.

 

در بیانیه جنبش حماس آمده است که این مواضع منفی علیه رهبران برجسته فلسطینی که از محبوبیت گسترده ای در جامعه فلسطین برخوردارند، دشمنی با کل ملت فلسطین به شمار می رود.

 

حماس ضمن محکومیت این تحریم ها خاطرنشان کرد که فشارها علیه جنبش حماس نمی تواند آن را مجبور به امتیازدهی سیاسی کند.

 

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه گذشته از اعمال برخی تحریم ها علیه 4 تن از رهبران جنبش حماس و یک شرکت متعلق به یکی از این افراد خبر داد و مدعی شد که این افراد از طرف حاکم بر نوار غزه حمایت مالی می کنند.

 

این وزارتخانه مدعی شد که "صالح عاروری" عضو دفتر سیاسی حماس، "ماهر جواد یونس صلاح" مسؤول مالی اسبق، "ابو عبیده خیری حافظ آغا" مسؤول مالی عالی رتبه و مسؤول سرمایه گذاری و حمایت مالی و انتقال اموال از عربستان به حماس و "محمد رضا محمد انور عواد" که تابعیت مصری دارد، در انتقال ده ها میلیون دلار به حماس و گردان های قسام شاخه نظامی آن در غزه دست داشته اند.

 

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین شرکت بین المللی سرمایه گذاری و تجارت "اسیاف" متعلق به "ابو عبیده خیری حافظ آغا" را در لیست تحریم های خود قرار داده است. بر اساس این تصمیم وزارتخانه مذکور، اموال و سرمایه های این افراد در آمریکا و یا حتی نزد شهروندان آمریکایی بلوکه می شود و اتباع این کشور اجازه تعامل با این رهبران حماس را ندارند.

 

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا نیز هفته گذشته نام سه تن از رهبران حماس به نام های "یحیی سنوار"، "روحی مشتهی" و "محمد ضیف" را در لیست تروریسم قرار داده بود./994/ب102/د

ارسال نظرات