۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۸۶۴۰۵
عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد؛

شکست عربستان در جنگ رسانه‎ای/ تسلیم اسلحه بدون توافق سیاسی غیرممکن است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن با اعلام کرد که عربستان در جنگ رسانه‎ای با شکست مواجه شده است و تسلیم اسلحه بدون توافق سیاسی غیرممکن به شمار می‎آید.
محمد البخيتي عضو شوراي سياسي انصارالله يمن

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش «انصارالله» یمن، در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی المیادین، عربستان را به مبالغه در بیان اخبار جنگ و درگیری‎های میان دو کشور متهم کرد و گفت: نیروهای نظامی عربستان با توجه به پشتیبانی هوایی، دریایی و زمینی نتوانستند به اهداف شوم خود در یمن برسند.


وی افزود: پیشروی‎های نیروهای هر دو جبهه عربستان و یمن به طور مساوی انجام می‎شود و همان طور که یمن در برخی از نقاط متحمل شکست می‎شود در نقاط دیگر و در خاک عربستان به پیروزی‎های ارزشمندی رسیده است به طوری که هر روز خبرهایی از سقوط یک یا دو پایگاه نظامی از دشمنان را می‎شنویم.


عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در پاسخ به سوال مجری این برنامه که گفت بعضی از رسانه‎ها خبر از محاصره شهر اِب می‎دادند، خاطرنشان کرد: دشمنان تاکنون نتوانستند شهر اِب را محاصره و تهدید به سقوط کنند و این خبر فقط جنگ رسانه‎ای است. 


وی تسلیم اسلحه به دولت را غیر صحیح دانست و تاکید کرد: تا هنگامی که دولت و پارلمان مورد توافق مردم و همه طرف‎های مختلف به سرکار نیاید تسلیم اسلحه و خروج نیروهای انصار الله از شهرها غیر ممکن و بی معناست. چنین نظریه و دیدگاه‎های که از سوی برخی از افراد شنیده می‎شود موجب تعجب ما شده است.


البخیتی وضعیت یمن را استثنایی خواند و تصریح کرد: فرق نمی‎کند که چه کسی در صدر حکومت قرار گیرد، مساله مهم تحقق عدالت است بنابراین همه مسؤولان و نهادهای دولتی باید برای انتخاب یک حکومت به توافق دست و جمعی برسند.


وی ادامه داد: گرچه دشمنان بر برخی از مناطق یمن تسلط پیدا کرده است ولی یک مساله طبیعی در جنگ است زیرا یمن در ابتدای نفوذ عربستان، خط دفاعی مناسب و قوی نداشت و دشمنان با همه قدرت از زمین، هوا و دریا حمله همه جانبه به این کشور کردند.


عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن نشست گفت‎وگوهای بین احزاب یمن با حضور ناظران بین المللی در مسقط پایتخت عمان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فرستاده نماینده سازمان ملل برای نشست بین یمن و احزاب مختلف، یک شخصیت بسیار ضعیفی است که فقط در گفت‎وگوها به طرح مسائل بی اهمیت می‎پردازد و موجب طولانی شدن این نشست‎ها شده است./994/ب901/د

ارسال نظرات