۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۸۶۳۶۱
امام جمعه شبستر:

حادثه 17 شهریور نقش مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که حادثه عظیم 17 شهریور نقش مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، گفت: این روز باید به بزرگی و خیر یاد شود و ابعاد مختلف آن مورد بررسی و اطلاع رسانی قرار گیرد تا این حادثه عظیم به دست فراموشی سپرده نشود.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، 17 شهریور را ایام الله عنوان و اظهار داشت: این حادثه عظیم نقش مؤثری را در پیروزی انقلاب اسلامی داشت

 

وی با تأکید بر گرمیداشت روز 17 شهریور و شهدای میدان ژاله، تصریح کرد: این روز باید به بزرگی و خیر یاد شود و ابعاد مختلف آن مورد بررسی و اطلاع رسانی قرار گیرد تا این حادثه عظیم به دست فراموشی سپرده نشود.

 

امام جمعه شبستر این روز را درسی بزرگ برای جوانان انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: درس های این حادثه باید به نسل جوان انقلاب انتقال پیدا کند و جوانان درس شهادت در راه حق را بیاموزند و در راه آرمان ها ایستادگی کنند.

 

وی با تأکید بر ترویج و نگهداری فرهنگ شهادت به عنوان یک فرهنگ برای نسل های بعدی، افزود: عموم مردم و مسؤولان در حفظ و ترویج فرهنگ شهادت مسؤولند و باید آرمان های انقلاب و شهداء را حفظ و نگهداری کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه ضمن تشریح ابعاد مختلف حادثه 17 شهریور سال 57 اذعان داشت: این حادثه عظیم سبب انسجام هر چه بیشتر انقلاب و پرشور شدن حضور مردم در راهپیمایی های ضد حوکت پهلوی شد و زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد.

 

وی این حادثه را نشان از حس تجاوزگری  و تعرض آمریکا خائن و جنایتکار دانست و ابراز داشت: آمریکا پیش از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این روحیه استکباری و استعماری را به ملت بزرگ ایران ثابت کرد.

 

حجت الاسلام محمدزاده این روز را در میان حوادث انقلاب اسلامی با اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: این حادثه عامل شناخت هر چه بیشتر ملت ایران از ماهیت رژیم شاهنشاهی و آمریکای مستکبر شد و در نتیجه محرک سیل خروشان ملت در برابر رژیم منحوس پهلوی گشت./854/302/ب2

ارسال نظرات