۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۸۶۰۵۷
سخنگوی ارتش یمن:

عربستان را با خاک یکسان خواهیم کرد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی ارتش یمن با اشاره به افزایش تعداد کشته‌‌های عربستان و امارات در حمله اخیر ارتش به پادگان ائتلاف عربی تاکید کرد که در صورت ادامه تجاوز علیه مردم یمن، پاسخ ارتش کوبنده‌تر خواهد بود.
غالب لقمان سخنگوي نيروهاي نظامي يمن

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، سرتیپ غالب شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن، با حضور در شبکه ماهواره‌ای المیادین به بررسی آخرین تحولات صحنه سیاسی یمن پرداخت.

 

شرف لقمان گفت: عربستان سعودی و مزدوران حامی آن علاوه بر بمباران مناطق مختلف یمن و کشتار هزاران تن از بیگناهان، اقدام به تاسیس پادگان‌های نظامی در داخل کشور و ایجاد ناامنی و جنگ کرده است.

 

لقمان با اشاره به کشته شدن سرباز اماراتی، عربستانی و بحرینی در حمله اخیر ارتش و نیروهای مردمی افزود: با اصابت موشک توشکا به مواضع ائتلاف عربی علیه یمن، ده‌ها نفر از سربازان امارات، بحرین و عربستان کشته و صدها نفر زخمی شدند.

 

وی به تعداد کشته‌ شده‌های این عملیات اشاره و خاطر نشان کرد: امارات اولین کشوری بود که اقدام به بازتاب این خبر کرده و تعداد کشته‌های این حادثه را 45 تن اعلام کرد اما همانگونه که برخی از مسؤولان اماراتی تصریح کردند، نزدیک به 75 تن از نیروهای نظامی امارات کشته شدند . در بحرین نیز تعداد کشته‌ها، بنابر اعلام مسؤولان بحرینی به 8 تن رسیده است. عربستان نیز برای اولین بار در طول مدت جنگ تعداد کشته‌های خود را 10 تن اعلام کرد، اما آنچه که در صحنه واقع مشاهده کردیم، تعداد کشته‌های سعودی نزدیک به 100 تن بوده است.

 

سخنگوی ارتش یمن با تهدید عربستان در صورت ادامه روند جنگ تصریح کرد: پس از شلیک موشک توشکا، عربستان سعودی به بمباران مناطق مختلف یمن پرداخت و تعداد صدها‌نفر از زنان، کودکان و کهنسالان را به قتل رساند. به صراحت اعلام می کنم که اگر جنایت‌های سعودی علیه مردم یمن متوقف نشود، مناطق مختلف عربستان را با خاک یکسان خواهیم کرد.

 

مسؤول نظامی ارتش تنها راه حل بحران یمن را گفت‌و‌گوی مسالمت آمیز دانسته و اظهار داشت: بارها به مقامات سعودی و کشورهای هم‌پیمانان آن اعلام کردیم که مذاکرات تنها راه حل بحران یمن است اما آنها از این عمل سرباز زده و به دنبال تحمیل خواسته‌های ناحق خود بودند. ما به دنبال ادامه جنگ و افزایش تعداد کشته‌های جنگی نیستیم، اما به تمامی کشورهای ائتلاف عربی هشدار می دهیم که در صورت پایان ندادن به تجاوز خود، ارتش، نیروهای مردمی و انصارالله یمن هر نقطه‌ای از این کشورها را برای خود قانونی دانسته و آنها را مورد هدف قرار خواهد داد./981/ب933/د

ارسال نظرات