۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۸۵۸۶۳

شکاف در اتحادیه اروپا درباره رویکرد مواجهه با پناهجویان

خبرگزاری رسا ـ شکاف و اختلاف نظر میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر سیاست این اتحادیه در قبال مهاجران و پناهجویان رو به افزایش است.
شکاف در اتحادیه اروپا درباره رویکرد مواجهه با پناهجویان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به  رغم درخواست‌ فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از اعضای این اتحادیه مبنی بر پایان دادن به بازی سرزنش و مقصر دانستن دیگران، مجارستان موج اخیر پناهجویان را به آلمان نسبت داده است.

 

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد: در سراسر اروپا واکنش چشمگیرِ عموم، از جمله سازمان‌های مذهبی، غیردولتی و افراد مختلف را شاهد بودیم و این امر در بسیاری از موارد سبب تغییر سیاست‌ها و اظهارات دولت‌ها شده است.

 

مردم چند کشور اروپایی برای اعلام همبستگی با هزاران پناهجویی که از کشورهای جنگ‌زده خود به این قاره گریخته‌اند، تظاهرات کردند.

 

 

این نهاد همچنین با تاکید بر اینکه حل این مساله «بدون تلاش عمومی» غیرممکن است، افزود: «باید سریعاً یک برنامه اضطراری برای مدیریت بحران پناهجویان اجرا شود.»

 

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل همچنین با تقدیر از تصمیم اخیر آلمان و اتریش برای پذیرش پناهجویانی که روزها در مجارستان گیر افتاده بودند، تصریح کرد: «این رهبری سیاسی بر اساس ارزشهای انسانی است.»

 

پس از اعلام آمادگی مقام‌های برلین و وین، هزاران پناهجو در دو روز گذشته مجارستان را به مقصد آلمان و اتریش ترک کردند.

 

به گزارش سازمان ملل، امسال 300 هزار نفر خاورمیانه و آفریقا را به مقصد اروپا ترک کرده ‌و از این تعداد 2500 نفر جان باخته‌اند./982/ب101/د

ارسال نظرات