۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۸۵۸۳۷

خشم گروه‌های حقوق بشری از فروش تسلیحات آمریکا به عربستان

خبرگزاری رسا ـ در حالی که آمریکا تلاش دارد به سعودی‌ها سلاح دهد، گروه‌های حقوق بشری می‌گویند دولت آمریکا در واقع می‌خواهد تسلیحاتی را برای عملیات‌‌های رزمی عربستان سعودی در نبرد با یمن فراهم کند که تعداد بیشماری از غیرنظامیان در آن کشته می‌شوند.
محمد بن سلمان و اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا،«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان روز جمعه هفته گذشته به واشنگتن سفر کرد تا قرارداد تسلیحاتی یک میلیارد دلاری کشورش را با آمریکا نهایی کند.

 

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، مقامات دولت آمریکا با اشاره به این توافق تسلیحاتی می‌گویند که هیچ جنگده‌‌ای در توافق وجود ندارد و در حال حاضر تنها صهیونیست‌ها هستند که در خاورمیانه جنگنده «اف 35» دریافت خواهند کرد.

 

مقامات دولت آمریکا می گویند که فروش تسلیحات به سعودی‌ها در درجه اول شامل موشک‌هایی می‌شود که با جنگنده‌های «اف 15» که سعودی‌ها پیشتر از آمریکا خریداری کرده‌اند، سازگاری و تناسب دارد.

 

با این حال یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کرد طیفی از گزینه‌های دیگر برای تقویت دفاع عربستان» نیز مورد بحث قرار گرفته است.

 

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در ماه ژوئیه سال جاری میلادی در سفر خود به عربستان درباره فروش مهمات با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان گفت‌وگو کرده است.

 

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، کارتر روز جمعه هفته گذشته با «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرده است./982/ب101/د

ارسال نظرات