۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۸۵۴۵۵

جهاد اسلامی خواستار تعویق زمان برگزاری نشست شورای ملی شد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دیدار با رییس فراکسیون پارلمانی جنبش فتح خواستار تعویق زمان برگزاری نشست شورای ملی فلسطین شد.
 جنبش جهاد اسلامي فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رمضان عبد الله شلح، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در دیداری که با حضور تعدادی از رهبران دو جنبش فتح و جهاد اسلامی برگزار شد، از عزام احمد رییس فراکسیون پارلمانی جنبش فتح خواست که برگزاری نشست شورای ملی فلسطین به زمان دیگری موکول شود.

 

طرفین در این دیدار همچنین تحولات اوضاع فلسطین و به ویژه دعوت به برگزاری نشست شورای ملی فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند و احمد رهبران جنبش جهاد را در جریان تلاش های صورت گرفته در این زمینه قرار داد.

 

از سوی دیگر، رهبران جهاد اسلامی بر لزوم تعویق زمان برگزاری نشست شورای ملی فلسطین تاکید کردند و خواستار برگزاری نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" به منظور ساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین و تقویت وحدت ملت فلسطین و حمایت از آرمان و منافع ملی شدند.

 

گفتنی است محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از استعفا از کمیته اجرایی ساف به همراه 9 نفر دیگر از اعضای این کمیته، خواستار برگزاری نشست شورای ملی فلسطین به منظور انتخاب اعضای جدید شده است، اما اکثر گروه های فلسطینی با این مساله مخالف هستند و آن را اقدامی غیر قانونی و به منزله تداوم تصمیمات یکجانبه گرایانه عباس در راستای قبضه بیشتر قدرت در ساف و تشکیلات خودگردان و همچنین جنبش فتح می دانند؛ چرا که وی با این درخواست خود سعی در حذف مخالفان سیاسی خود مانند یاسر عبد ربه و افراد دیگر از تشکیلات ساف را دارد./994/ب102/د

ارسال نظرات