۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۸۵۴۰۵
سازمان حقوق بشری هیومن رایتس:

دوران پادشاهی ملک سلمان خونبارترین دوران تاریخ آل‎سعود است

خبرگزاری رسا ـ یک سازمان حقوق بشری دوران حکومت ملک سلمان را خونبارترین دوران از ابتدای زمامداری آل‎سعود خواند.
جنايات آل سعود در يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان حقوق بشری هیومن رایتس در گزارشی به بررسی میزان کشتار مسلمانان در دوران زمامداری ملک سلمان، پادشاه عربستان پرداخت و اعلام کرد: دوران ملک سلمان، خونبارترین دوران از ابتدای شکل‎گیری حکومت آل سعود در عربستان است.

 

در این گزارش آمده است: آمار فزاینده اعدام ها در این دوره که مربوط به جنایتکاران مواد مخدر است از یک سو و قلع و قمع مخالفان سیاسی و از سوی دیگر، تنها برگه ای از صفحات دوران خشونت بار پادشاهی ملک سلمان به شمار می آید.

 

این سازمان حقوق بشری تاکید کرد: مجازات‌هایی که برای مخالفان حکومت مانند رایف البدوی و شیخ نمر تعیین شده است، با چارچوب قانون آزادی بیان هیچ سنخیتی ندارد و این اقدامات را تنها می توان یک سرکوب نام نهاد.

 

هیومن رایتس افزود: برخورد خشونت و تبعیض آمیز با برخی پیروان فرق اسلامی و همچنین اقلیت های مذهبی دیگر، از اقدامات تاسف بار در این دوران بوده که می توان بدرفتاری با کارگران خارجی را نیز بدان اضافه کرد.

 

این سازمان حقوق بشری، اوج اقدامات ضد بشری در دوران پادشاهی ملک سلمان را بمباران مناطق مسکونی یمن دانست و اعلام کرد: سلمان با حمایت ایالات متحده آمریکا حملات پی در پی هوایی را در یمن انجام داد که آمار کشته‌های این اقدام نشان از عمق فاجعه انسانی در این کشور مسلمان دارد./1321/ب901/د

ارسال نظرات