۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۸۵۳۵۳
مفتی قدس:

ورود به مسجدالاقصی حق دینی و قانونی بانوان فلسطینی است

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم قدس و فلسطین ورود زنان فلسطینی به مسجدالاقصی را حق دینی و قانونی آن‌ها توصیف کرد.
شيخ عکرمه صبري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عکرمه صبری، رییس شورای عالی اسلامی قدس، نسبت به اقدامات و تجاوزات دشمن صهیونیستی برای تقسیم زمانی مسجدالاقصی هشدار داد و گفت: این مسجد متعلق به مسلمانان است و یهودیان هیچ حقی در آن ندارند.


وی که در نشستی مطبوعاتی در محله «الطور» واقع در قدس اشغالی سخن می‌گفت، تاکید کرد: مسجدالاقصی تنها متعلق به مسلمانان است و یهودیان هیچ حق و مالکیتی در این مسجد ندارند.


شیخ عکرمه صبری اظهار داشت: تشدید تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مسجدالاقصی طی روزهای اخیر و جلوگیری از ورود نمازگزاران به این مسجد، اقداماتی تحریک‌آمیز است که نقض آزادی عبادت، احساسات و عواطف مسلمانان را خدشه‌دار می‌کند.


مفتی اعظم قدس و فلسطین، مسؤولیت پیامد اینگونه اقدامات تجاوزکارانه را متوجه دشمن صهیونیستی دانست و تاکید کرد: دفاع نگهبانان و معتکفان در مسجدالاقصی از این مکان مقدس جزو بزرگ‌ترین عبادات است، اما تعرض یهودیان به این مکان به منظور اقامه مراسم‌های دینی خود، اقدامی باطل و تجاوزکارانه است.


وی عنوان کرد: طی 10 روز اخیر مدیریت مسجدالاقصی در دست پلیس رژیم صهیونیستی بوده است که این اقدامی باطل و غیرقابل قبول است و ما هرگز اجازه نمی‌دهیم دشمن صهیونیستی دست به اقدامات خودسرانه در داخل این مسجد بزند و یا درصدد اجرای طرح تقسیم زمانی آن برآید.


مفتی اعظم قدس، ممانعت از ورود بانوان فلسطینی به مسجدالاقصی را به شدت محکوم و تاکید کرد که این حق هر زن فلسطینی است که آزادانه وارد این مسجد شده و در آن به عبادت بپردازد.


شیخ عکرمه صبری اظهار داشت: تمامی مسلمانان حق دارند، آزادانه وارد مسجدالاقصی شوند و دشمن صهیونیستی به هیچ وجه حق ندارد مانع از ورود آنان شود، زیرا چنین کاری در صلاحیت این رژیم نیست و ما هرگز حاکمیت اسرائیل بر مسجدالاقصی و قدس شریف را به رسمیت نمی شناسیم و این رژیم دیر یا زود باید نابود شود و از این سرزمین مقدس رخت بربندد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات