۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۱
کد خبر: ۲۸۵۰۸۴
کارشناس مسائل بین الملل:

اندیشه های امام خمینی پلی برای دریافت معارف اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل بین الملل گفت: برای تفکر عمیق باید به منبعی وصل شویم که واقعیت جهان را داشته باشد و صحیفه و اندیشه های بنیانگذار انقلاب از آن جمله است که پلی برای دستیابی به معارف اهل بیت است.
دکتر کوشکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد صادق کوشکی، کارشناس مسائل بین الملل، شب گذشته در ادامه سلسله نشست های بزم اندیشه که در  موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: در دنیای معاصر شکل حاکمیت، مناسبات و حتی تعریف خانواده تغییر کرده است و دنیا دهکده کوچکی شده است که کدخداهای نامحسوس دارد که دنیا را رهبری می کنند و کدخداهای واقعی دیده نمی شوند.


وی تصریح کرد: هم رنگی از ویژگی های دنیای معاصر است و جهانی سازی و آمریکاسازی را از نام های دیگر همرنگی بیان داشته اند که این همرنگ سازی از قدرت دنیای معاصر است و در پذیرش آن اجباری نیست اما کدخداها سعی در ترویج آن دارند.



کوشکی در ادامه به وظیفه جوان انقلابی در برابر این همرنگی اشاره و خاطرنشان کرد: جوان انقلابی نه تنها باید آن قدر دقیق باشد که از هم رنگی فرار کند، بلکه آن را به چالش بکشد و روشنفکری کند و رنگی را انتخاب کند که خودش به آن روی آورده باشد.


کارشناس مسائل بین الملل،  ویژگی های جوانان انقلابی، را برشمرد و خاطر نشان کرد: مبارزه با ظلم و استکبار و تلاش برای رسیدن به امر مطلوب و نگاه جهانی داشتن از جمله ویژگی جوان انقلابی است.


این استاد دانشگاه، به نمونه ای که جوانان چندی قبل جبهه جهانی در کشور تونس تشکیل داده بودند، اشاره و اظهار کرد: این جوانان با دین و ملیت های متفاوت در مساله فلسطین، صلح، مقابله با استکبار و محیط زیست توافق داشتند و از طریق ارتباط گرفتن با یکدیگر در فضای مجازی گرد هم امدند.


وی با تاکید به هوشیاری جوانان، گفت: انقلابی ترین افراد ما به دام این همرنگی دچار شده اند، برایند و کلیت این رنگ به سمتی است، که کدخدا می خواهد، بنابراین جوان انقلابی باید هوشیار باشد تا خود بازیگر این سناریو نباشند.


کارشناس مسائل بین الملل بیان داشت: دنیای فعلی دنیایی است که عده معدودی فکر می کنند و بقیه مصرف کننده هستند، چون کدخدا این طور می خواهد و کسانی وجود دارند که فکر کنند، متفکر شدن خیلی سخت شده است.


کوشکی با اشاره به دیدگاه کدخدا و جامعه پست مدرن به دین و اخلاق گفت: کدخدا اخلاق را منشأ و وفاق ملی بشر عنوان می کند و اخلاق را از دین بهتر می داند.


این استاد حوزه و دانشگاه شهید آوینی و شهید حسین الحوثی را از جمله جوانان انقلابی عنوان و تصریح کرد: با وجود سطحی نگری های بسیار عمق فکر این شهید بزرگوار را متوجه نشده اند، وی برای بهتر شدن و بر هم زدن جهان موجود حرف داشت از جمله این حرف این شهید که گفت: (مردانی و زنانی  برای ایمان خود می جنگند)، به قضیه یمن مربوط می شود.


وی ادامه داد: در دنیای امروز با جنبش انصارلله مواجه شدیم. شهید حسین الحوثی با آشنایی با اندیشه های امام خمینی رمز بدبختی ها را آمریکا و اسراییل بیان می کند و رهبر کنونی انصارلله نیز جنبش را در مسیری هدایت می کند که معادلات دنیا را به هم ریخته و آمریکا و اسراییل در پی سرکوب آن ها است.


کوشکی با اشاره به نام گذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، گفت: ما مفتخر به پایتخت فرهنگی شدن هستیم اما باید توجه شود که بخشی از پروژه همرنگ سازی مورد نظر کدخدا پیش نیاید و کینه اسراییل فراموش نشود.


کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به این سخن بنیانگذار انقلاب در کشتار حجاج ایرانی در سال 66 که فرمودند: انتقام خود را از آل سعود با انتقام از آمریکا و اسراییل می گیریم، خاطرنشان کرد: ماهیت همرنگ سازی  است که توجه جوانان انقلابی به انتقام از آل سعود و وهابیت نباشد و کینه از  اسراییل به حاشیه رانده شود، باید به این مساله توجه شود.


وی در ادامه به راهکارهای دستیابی به تفکرات عمیق اشاره و اظهار کرد: برای تفکر عمیق باید به منبعی وصل شویم که واقعیت جهان را داشته باشد و صحیفه و اندیشه های بنیانگذار انقلاب از آن جمله است که پلی برای دستیابی به معارف اهل بیت است.


کوشکی به جوانان توصیه کرد: بر خلاف جریان موجود به آگاهی نمایی ها اعتماد نکنید و اگر به نهج البلاغه و معارف اهل بیت توجه کنید در همه عرصه ها حتی محیط زیست نیز آگاهی پیدا خواهید کرد.


وی نتیجه ارتباط با رسانه های جدید را تهی تر و کند تر شدن ذهن عنوان و اظهار کرد: رسانه های امروز برای ترویج غفلت و سبک مغزی ساخته شده اند اما اگر کسی توانست با استفاده از آن ها دین را ترویج کند، کار خوب است ولی سختی هایی را به همراه دارد./1310/202/ب1

ارسال نظرات