۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۸۳۵۸۹
با سخنرانی آیت الله خاتمی؛

نخستین سالگرد حجت‌الاسلام والمسلمین جباری در بهشهر برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نهمین یادواره 800 شهید بهشهر و نخستین سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصابر جباری(ره)، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر برگزار می شود.
آيت الله جباري

حجت الاسلام سید ضیاء الدین جباری، فرزند حجت‌الاسلام والمسلمین جباری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر گفت: نهمین یادواره 800 شهید بهشهر و نخستین سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصابر جباری(ره)، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر، پنجم شهریورماه در مصلای بزرگ این شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به خصایص و ویژگی های این عالم عامل گفت: مردم داری، ساده زیستی، خدمت به اسلام  و دغدغه برای اسلام از جمله ویژگی‌های مرحوم پدر بود؛ وقتی مردم زندگی ساده او را می‌دیدند بیشتر به روحانیت عشق و علاقه پیدا می‌کردند.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که حوزه‌های علمیه باید چنین افرادی را برای گسترش دین و اسلام تربیت کنند، اظهار داشت: حوزه های علمیه باید خط فکری و روش زندگی این عالمان بزرگ را سرمشق خود قرار داده و در جامعه تعمیم دهند.

 

وی یادآور شد: این بزرگداشت با سخنرانی آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه تهران و عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری و مداحی ابوذر بیوکافی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام جباری، ادامه داد: براساس برنامه ریزی ستاد بزرگداشت، افزون بر برگزاری مراسم یادواره و آیین بزرگداشت، در طول هفته بزرگداشت نام و یاد شهدا و ارتحال  حجت‌الاسلام والمسلمین جباری(ره)، مسابقه نامه ای به پدر خوبی ها، برگزاری دعای ندبه، افتتاحیه نمایشگاه عکس، مراسم یادیار با برنامه خاطره گویی و برگزاری مراسم اختتامیه از برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام است.

 

گفتنی است؛ مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید صابر جباری(ره)، نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه شهرستان بهشهر و همچنین مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جباری هشتم فروردین 1317 در روستای متکازین از توابع شهرستان بهشهر در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر ایشان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید محمد جباری که خود در کسوت روحانیت بود از کودکی به تعلیم فرزندش همت گمارد به طوری که وی در 12 سالگی سطح مقدماتی علوم اسلامی را آموخته و آماده کسب معارف بالاتر شد. پس از آن به حوزه علمیه کوهستان بار سفر بست و نزد علمایی چون آیت‌الله کوهستانی، حجج اسلام سمچولی و سید زکریا حسینی متکازینی به تحصیل علوم حوزوی پرداخت.

 

مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین جباری در زمان طاغوت و طول هشت سال دفاع مقدس نیز حضوری فعال داشت. از نیمه سال 1341 تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی در معیت علمای وارسته مازندرانی چون شهید مجاهد آیت‌الله هاشمی نژاد، حضرت آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله صالحی مازندرانی(ره) و آیت‌الله هادی روحانی(ره) به مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی پرداخت.

 

وی همچنین در سال‌های قبل و بعد از انقلاب همواره برای تبلیغ به شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد، گرگان، سمنان، دامغان، فومن، اراک، خوانسار، آمل، فریدونکنار، محمودآباد، توابع قم رفت و در روشنگری مردم نسبت به مسائل روز جامعه نقش مؤثری داشت.

 

ساخت مدارس، مساجد و اماکن مذهبی متعدد، پیگیری جدی برای ساختن بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و شهدای بهشهر، ایجاد دانشگاه علم و فناوری مازندران، تداوم و بقاء دانشگاه پیام نور، ایجاد درمانگاه و خانه‌های بهداشت و از همه مهم‌تر ساخت مسجد جامع و مصلای بزرگ شهرستان بهشهر را می توان از جمله اقدامات مهم این عالم وارسته در زمان حیات وی عنوان کرد.

 

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید صابر جباری (ره)، نماینده فقید مردم مازندران در خبرگان رهبری متولد 1317 در روستای «متکازین» بهشهر بود که در سال 1359 با حکم امام راحل به امامت جمعه شهرستان بهشهر منصوب و روز دوشنبه دهم شهریور ماه بر اثر عارضه قلبی در  بهشهر به لقاء الله پیوست و پیکر پاکش روز چهارشنبه دوازدهم شهریور ماه در جوارپنج شهید گمنام در مصلی این شهرستان به خاک سپرده شد./1317/ت302/ب4

ارسال نظرات