۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۸۳۴۰۷
مسؤول امور تحقیقات و پژهش حوزه علمیه شهرضا:

توازن صحیح منطقه‌ای در ساخت مساجد رعایت نشده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور تحقیقات و پژوهش حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا با بیان این‌که توازن صحیح منطقه‌ای در ساخت مساجد رعایت نشده است، گفت: در حوزه مساجد مشکلات و نواقصی وجود دارد که همگی قابل حل هستند اما برای این منظور لازم است از تجارب موفق سایر مساجد نیز استفاده شود.
مسجد

حجت الاسلام مهدی یوسفیان، مسؤول پژوهش و تحقیقات حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اظهار کرد: انتخاب مساجد پایلوت برای اجرای طرح های تحقیقاتی و آمایشی و در نهایت رتبه بندی آنها تأثیر بسزایی در حل مشکلات مسجد و ارتقاء سطح عملکرد دارد.

 

وی در ادامه خبر از فعالیت 137 مسجد در سطح شهرستان شهرضا داد و افزود: در 90 عدد از این مساجد نماز جماعت برگزار می شود و فعالیت های فرهنگی نیز بخش از امور آنها است.

 

مسؤول امور تحقیقات و پژوهش حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا تصریح کرد: در حال حاضر 65 درصد جمعیت شهرضا جوان هستند و این میزان در مساجد سطح شهرستان حدود 20 درصد از جمعیت است.

 

حجت الاسلام یوسفیان با تأکید بر لزوم انجام فعالیت های گروهی برای اداره امور مساجد اظهار کرد: بررسی مسائل و معضلات مساجد نیازمند انجام تحقیقات مستمر و علمی است زیرا هر گونه اظهار نظر در این خصوص نتایج مختلفی به همراه خواهد داشت.

 

وی عدم رعایت توازن منطقه ای در ساخت مساجد را معضل عمده شهرستان در این زمنیه برشمرد و عنوان کرد: در خیابان صاحب الزمان(عج) 11 مسجد وجود دارد و این در حالی است که در خیابان بلال حبشی هیچ مسجدی ساخته نشده و این رویه در مناطق زیادی از شهر نیز تکرار شده است.

 

مسؤول امور تحقیقات و پژوهش حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا تصریح کرد: قانون اداره اوقاف و امور خیریه مبنی بر لزوم انتقال اسناد مساجد وقفی قبل از آغاز عملیات ساختمانی باعث پشیمانی برخی از واقفان در ساخت مسجد شده است.

 

حجت الاسلام یوسفیان گفت: در حوزه مساجد مشکلات و نواقصی وجود دارد که همگی قابل حل هستند اما برای این منظور لازم است از تجارب موفق سایر شهرها و مساجد نیز استفاده شود./868/ت302/ح

ارسال نظرات