۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۸۳۳۸۱

هشدار تحلیلگران در مورد جنگ تازه اشغالگران علیه مسجدالاقصی

خبرگزاری رسا ـ تحلیلگران فلسطینی نسبت به تشدید اوضاع در مسجدالاقصی در پی افزایش تجاوزات و تعرضات صهیونیست ها علیه این مکان مقدس هشدار دادند.
مسجد الاقصي


 به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی اخیرا تدابیر امنیتی خود در قدس اشغالی را شدت بخشیده است و به دقت ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی را زیر نظر دارد و اقدام به تعقیب و بازداشت نگهبانان مسجدالاقصی و کارکنان اوقاف اسلامی می کند.

 

همچنین در تحولی خطرناک، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه از تمامی نمازگزاران مرد حاضر در مسجدالاقصی خواستند کارت های شناسایی خود را تحویل داده و مدت زمانی طولانی در این مسجد نمانند در غیر اینصورت کارت های شناسایی آنان به مرکز بازجویی قشله تحویل داده شده و مورد بازجویی قرار می گیرند و حتی ممکن است از مسجدالاقصی تبعید شوند.

 

کارشناسان فلسطینی اقدامات 3 روز گذشته رژیم صهیونیستی در قدس را تشدید تجاوزات این رژیم علیه مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی دانسته اند، زیرا این رژیم دیگر نه تنها در اعیاد و مناسبت های خاص تجاوزات خود علیه این مکان مقدس را شدت می بخشد، بلکه این مساله به امری عادی و مرسوم برای آن تبدیل شده است و هرگاه بخواهد تصمیم جائرانه جدید علیه نماگزاران فلسطینی اتخاذ می کند و اکنون برای سومین روز متوالی است که محدودیت هایی را برای ورود مردان به مسجدالاقصی ایجاد کرده و احتمال می رود که حتی به زنان نیز اجازه ورود به این مسجد را ندهد.

 

از سوی دیگر، دکتر جمال عمرو اظهار داشت که مسجدالاقصی در مقابل سناریوی خطرناکی قرار دارد و رژیم صهیونیستی هر روز سیاست های نژاد پرستانه تازه ای را علیه این مسجد در پیش می گیرد و دیگر مناسبت ها و اعیاد یهودی را برای تشدید تجاوزات خود علیه این مکان مقدس و نمازگزاران فلسطینی بهانه نمی کند.

 

عمرو اشاره کرد که دشمن صهیونیستی به اهدافی که برای آن ها برنامه ریزی کرده بود دست یافته است، از جمله ورود روزانه شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و فراهم کردن زمینه برگزاری مراسم ها و آموزه های آیین یهود در داخل آن و اکنون دولت صهیونیستی مستقیما و علنا از آن ها حمایت می کند.

 

وی به اشاره به اینکه اقدامات کنونی دشمن صهیونیستی شبیه اقدامات رژیم صهیونیستی قبل از تقسیم حرم حضرت ابراهیم (ع) در الخلیل است، تصریح کرد که این رژیم ما را به سمت جنگی داخلی سوق می دهد و جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی مقدمه ای برای تشدید تجاوزات صهیونیست ها علیه این مکان مقدس در اعیاد آتی خواهد بود.

 

عمرو امت اسلامی و عربی را به تحرک جدی و سازنده برای مقابله با طرح های شوم دشمن صهیونیستی علیه مسجدالاقصی فراخواند و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی یک رژیم تروریست است و باید به سبب ارتکاب جنایت های ضد بشری علیه فلسطینیان و تجاوزات علیه مسجد مبارک الاقصی در محاقل بین المللی مورد تعقیب و پیگرد قرار گیرد.

 

شایان ذکر است که دشمن صهیونیستی اخیرا تجاوزات خود علیه مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی را شدت بخشیده است و مانع از ورود زنان به داخل آن می شود و کارت های شناسایی مردان را نیز مصادره کرده است اما در مقابل به شهرک نشینان صهیونیست اجازه می دهد آزادانه وارد این مسجد شده و محوطه های آن را به پادگانی نظامی تبدیل کرده است./994/ب101/د

ارسال نظرات