۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۸۳۳۰۳
با محوریت کتاب «دختر شینا»؛

سومین دوره مسابقه کتاب‌خوانی «کتاب و زندگی» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سومین دوره مسابقه کتاب‌خوانی «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «دختر شینا» به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

همراهي «دختر شينا» با سومين مرحله «کتاب و زندگي»

به گزارش خبرگزاری رسا، سومین دوره مسابقة سراسری «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «دختر شینا» به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با هم‌راهی بیش از 17 نهاد فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

 

کتاب «دختر شینا» خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج‌ستار ابراهیمی هژیر است که از سوی بهناز ضرابی‌زاده نوشته شده و انتشارات سوره مهر آن‌را چاپ کرده است.

 

این کتاب، زندگی‌نوشت عاشقانه یک دختر روستایی‌ست که در حال‌وهوای روزهای جنگ می‌گذرد و به رغم تعلق به ادبیات پایداری و جنگ، اثری است که عین زندگی را با تمام سختی‌ها و خوشی‌هایش، روایت می‌کند.

 

در این نشست، معصومه ابراهیمی فرزندِ راوی کتاب، بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب، محمد حمزه‌زاده مدیرعامل انتشارات سوره مهر و سیدعارف علوی مسؤول دبیرخانه مسابقه «کتاب و زندگی»؛ حضور خواهند داشت و به معرفی کتاب «دختر شینا» و تشریح دور سوم مسابقه «کتاب و زندگی» می‌پردازند.

 

سلسله مسابقات کتاب‌خوانی «کتاب و زندگی» از آبان‌ماه 93 آغاز شده و تاکنون 2 دوره از آن با محوریت کتاب‌های «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد و کتاب «خانواده» از انتشارات موسسه جهادی(صهبا) برگزار شده است.


طی 2دوره گذشته این مسابقه، بیش از 400 هزار نسخه از کتاب «من زنده‌ام» و 200 هزار نسخه از کتاب «خانواده» به فروش رفته و 70 هزارنفر در مسابقه کتاب‌خوانی آن شرکت کردند. صد سفر کربلای معلی و مشهد مقدس، هزاران سکه بهار آزادی و بیش از سه میلیارد ریال هدیه نقدی، از جمله جوایز دوره‌های پیشین این مسابقات بوده است.

 

کتاب «دختر شینا» تاکنون 15مرتبه تجدید چاپ شده و چاپ جدید آن برای مسابقه «کتاب و زندگی» با طرح جلد جدید همراه با کاهش قیمت پشت جلد، در همین هفته منتشر شده است.

 

گفتنی است، نشست خبری سومین دوره مسابقه سراسری «کتاب و زندگی»، 7 شهریور 94 ساعت 11 در سالن سلمان هراتی حوزه هنری تهران برگزار می‌شود./998/د101/ب4


منبع: انتشارات سوره مهر

ارسال نظرات