۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۸۲۷۳۰

مسجدالاقصی همچنان در آتش می‎سوزد

خبرگزاری رسا ـ یک فرد مسیحی صهیونیست استرالیایی که در سال 1969 به عنوان گردشگر وارد فلسطین شده بود، مسجد قبلی در داخل مسجدالاقصی را به آتش کشید.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک فرد مسیحی صهیونیست استرالیایی به اسم "دنیس مایکل روهان" که در سال 1969 به عنوان گردشگر وارد فلسطین شده بود، مسجد قبلی در داخل مسجدالاقصی را به آتش کشید که در نتیجه بخش هایی از این مسجد از جمله منبر نور الدین زنکی در آتش سوخت.

 

فلسطینیان توانستند دیگر بخش های قبله اول مسلمانان را نجات داده و مانع از آتش گرفتن آن شوند. ارتش رژیم صهیونیستی عامل این جنابت را بازداشت کرد و مدعی شد که وی دیوانه است، سپس او را به استرالیا بازگرداند و تا به امروز نیز در این کشور زندگی می کند و هیچگونه آثار دیوانگی در وی مشاهده نشده است.

 

شواهد و مدارک بسیاری نشان می دهد که ارتش رژیم صهیونیستی در این جنایت شریک بود، زیرا در آن زمان آب منطقه حرم را به محض شروع آتش سوزی قطع کرد و به شهروندان فلسطینی و خودروهای امدادرسانی و آتش نشانی اجازه ورود به مسجد به منظور اطفای حریق را نداد اما آنها مقاومت کرده و با اصرار و پافشاری که از خود نشان دادند نهایتا موفق به خاموش کردن آتش شدند.

  

با استناد به نتیجه گیری مهندسان و کارشناسان، بیش از یک فرد یهودی تندرو در این جنایت دست داشتند، هر چند رژیم صهیونیستی مدعی شد که این جنایت تنها کار روهان ( که بازداشت شده و دستش رو شده بود) بوده است.

 

46 سال پس از این جنایت، مسجد مبارک الاقصی در معرض حملات و هجمه گسترده یهودیان، عملیات یهودی سازی و تعرضات روزمره سازمان ها و گروهک های تندرو صهیونیستی است که این تعرضات همزمان با تلاش های دشمن صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد انجام می گیرد.

 

در مقابل، فلسطینیان هر لحظه خود را برای تکرار چنین جنایتی در داخل مسجدالاقصی آماده کرده و با صهیونیست ها مقابله می کنند همانگونه که روز پنجشنبه گذشته با صهیونیست هایی که به مسجدالاقصی تعرض کرده بودند درگیر شدند و در پی آن نظامیان رژیم صهیونیستی 3 زن فلسطینی را بازداشت کردند.

 

جنایت های صهیونیست های اشغالگر تنها مربوط به سال 1969 نیست، بلکه این مسجد مبارک در سال های 1990، 1996 و 2000 نیز شاهد جنایت های صهیونیست ها بوده است و از طرفی حفر تونل ها در زیر این مسجد نیز همچنان ادامه دارد و ریزش اخیر در شهرک سلوان واقع در قدس اشغالی شبکه ای از تونل های حفر شده رژیم صهیونیستی به سمت مسجد مبارک الاقصی را برملا کرد.

 

علاوه بر این ریزش هایی نیز در ساختمان ها و بخش های قدیمی و تاریخی مجاور دیوار غربی مسجدالاقصی به وقوع پیوسته است که دلیل آن حفاری های رژیم صهیونیستی به بهانه یافتن آثار و نشانه های معبد "کذایی" سلیمان است.

 

مسجدالاقصی در سالروز آتش سوزی سال 1969 امت اسلامی و عربی و تمامی مدافعان میراث جهانی را به تحرک فوری برای جلوگیری از عملیات یهودی سازی دشمن صهیونیستی و تغییر آثار و نشانه های اسلامی ـ عربی اش فرامی خواند./994/ب102/د

ارسال نظرات